ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
سبک زندگی دهه 50

مکان هایی برای شناخت سبک زندگی دهه ۵۰

شاید شناخت و آشنایی با سبک زندگی های دهه ۵۰ برای بسیاری از گردشگران جالب و دیدنی باشد در تهران و بسیاری از شهرهای تاریخی مکان هایی برای بازدید و تجربه های دهه ۵۰ وجود دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سفر رفتن در زمان حال بسیار پیشرفته تر از زمان گذشته شده است به راحتی می‌توانید اقامتگاه مورد نظر خود را به هر سبکی انتخاب کنید و راهی سفر شوید. با انتخاب اقامتگاه‌های بومگردی هم می‌توانید حس و حالی از زندگی در ده‌ه‌های گذشته را تجربه کنید.

یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های اسکان در اقامتگاه‌های بومگردی تجربه زندگی به سبک دهه ۵۰ است. دکوراسیون سنتی قدیمی، سبک چیدمان، تجهیزات و امکانات موجود و… شما را به چند دهه قبل باز می‌گرداند تا تجربه متفاوتی از سفر داشته باشید. در این مقاله به جاذبه‌های گردشگری متفاوتی از شهرهای تهران و اصفهان اشاره خواهیم کرد.

یزد شهر جاذبه‌های تاریخی غرق در زیبایی 

شهر زیبای یزد، از کهن‌ترین و اصیل‌ترین شهرهای ایران است که در بخش جنوبی کشور قرار دارد. این شهر زیبا با انواع جاذبه‌های دیدنی تاریخی و طبیعی مزین شده است. خانه‌های یزد حتی در گرم‌ترین روزها هم، به دلیل معماری خاص خود که در جهان معروف است، خنک و مطبوع هستند. شهر بادگیرها همیشه غرق در زیبایی و جاذبه‌های مخصوص به خودش است. برای به دست آوردن بهترین تجربه در یزد، رزرو اقامتگاه بومگردی بهترین گزینه است. اقامتگاه‌های بومگردی با حفظ ساختار قدیمی هر منطقه، نماینده‌ای از دوران کهن در عصر جدید هستند. یزد نیز با داشتن تعداد زیادی اقامتگاه بومگردی با معماری خاص یزدی، یک مقصد مناسب برای دوست‌داران تاریخ کهن و معماری اصیل ایرانی است و تجربه‌ای ناب از سفر را برای شما رقم می‌زند.

زندگی به سبک مدرن و کلاسیک در تهران

تهران یکی از شهرهای دیدنی ایران است. اگرچه جز ترافیک، آلودگی و شلوغی از این شهر در خاطرها نیست، اما با توجه به قدمت شهر تهران، می‌توان مکان‌های بسیار دیدنی در آن یافت که مظهری از زندگی به سبک مدرن و کلاسیک در تهران هستند.

تهران در دهه ۵۰ تلفیقی از سبک زندگی مدرن و کلاسیک را به نمایش گذاشت. پیشرفت تکنولوژی روز دنیا در دهه ۵۰ شمسی و استفاده از آن در معماری شهری، سبک دکوراسیون و فرهنگ زندگی سبب شد که تهران شهری مدرن و جذاب با تلفیقی از مدرنیته و اصالت باشد.

هنوز در بخش‌های مرکزی شهر تهران می‌توان گالری‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و بسیاری از امکان دیدنی را مشاهده کرد که هنوز هم با همان سبک دهه ۵۰ چیده شده و از حال و هوایی کلاسیک برخوردار هستند. این مسأله را می‌توان در اقامتگاه‌ها و مهمانسراهای سنتی و اصیل شهر تهران نیز مشاهده کرد. برای کسانی که قصد اجاره روزانه خانه در تهران و یا اسکان در هتل و مجتمع‌های اقامتی را ندارد، اجاره کردن اتاق در مسافرخانه‌های کلاسیک مرکز شهر یا سوئیت در تهرانمی‌تواند بسیار جذاب و خاطره‌انگیز باشد. اگرچه امکانات چنین اقامتگاه‌هایی اصولاً قابل مقایسه با هتل یا مسافرخانه‌های بزرگ و چند ستاره نیست اما تجربه زندگی به سبک قدیم و یا گذراندن چند شب در یک اقامتگاه با حال و هوای کلاسیک دهه ۵۰ می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

مکان‌های مناسب عکاسی در اصفهان

اجاره ویلا در اصفهان

اصفهان را می‌توان بدون اغراق شناخته شده‌ترین مقصد توریستی در ایران دانست. اصفهان از طبیعتی بی‌نظیر برخوردار است و با وجود این که به لحاظ جغرافیایی در کویر مرکزی ایران قرار گرفته دارای مناطق بسیار سرسبز و رودخانه‌های پرآب به ویژه در بخش‌های غرب و جنوب غربی و در همسایگی با چهارمحال بختیاری است. به طوری که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اسکان در اصفهان اجاره ویلا در روستاهای خوش آب و هوای اطراف اصفهان مثل باغ بهادران است. آب و هوای مطبوع و خنک و طبیعت سرسبز این منطقه بهترین مکان برای گذراندن چند روز تعطیل در آرامش است.

برای علاقمندان به ثبت لحظات و عکاسی، اصفهان بهشتی از سوژه‌های متفاوت است. عکاسی از مردم بومی روستا، عکاسی از طبیعت و یا جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌تواند بهترین سوژه‌های عکاسی را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

عکاسی از سوژه‌های مختلف با توجه به کاربرد عکس‌های ثبت شده انجام می‌گیرد. به طور مثال برخی عکاسان به سبک معماری، متریال به کار رفته در ساخت، ترکیب رنگ‌ها و کاشی کاری‌های موجود در بناهای تاریخی مثل مسجد امام، کاروانسرای شاه عباسی، چهارباغ، چهل ستون و… علاقه دارند. این اماکن علاوه بر زیبایی معماری از پیشینه تاریخی قابل توجهی نیز برخوردار هستند که برای علاقمندان به تاریخ جذابیت بالایی دارد.

همچنین طبیعت زیبای اصفهان و سبک زندگی مدرن و سنتی در آن نیز می‌تواند سوژه عکاسی باشد. بازارهای سنتی مسگرها، میناکاری، قلمزنی و… همواره سوژه عکاسانی بوده است که به بومگردی و سنت و فرهنگ بومی زندگی در شهرهای مختلف علاقه دارند.

برای عکاسی از سوژه‌های طبیعی از جمله پوشش گیاهی و جانوری منطقه می‌توان به بخش‌های خوش آب و هوای غربی و جنوب غرب اصفهان سفر کرد. عکاسی از کوه‌ها، درختان میوه، مادی‌های بزرگ به جای مانده از سال‌های دور، خانه‌های روستایی و… می‌تواند سوژه‌های جذابی برای عکاسی در این سبک باشد.

اصفهان به اندازه‌ای جذاب و دیدنی است که می‌توان بارها به این شهر سفر کرد و هربار برای تماشای بخشی از جاذبه‌های آن برنامه‌ریزی داشت.

اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی این شهر، فرصت برای آشنایی با انواع غذاهای محلی، سبک پوشش، گویش و زبان، سنت‌ها و… را برای شما مهیا می‌سازد و سفری به یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

جمع‌بندی

مهمترین نکته در سفر به مناطق دیدنی ایران، یافتن اقامتگاهی امن، مجهز، ایمن و آرام است؛ به ویژه اگر برای اولین بار است که به مقصد سفر می‌کنید یافتن اقامتگاه می‌تواند بخش مهمی از نگرانی‌های شما را در زمان سفر کاهش دهد. استفاده از امکانات سایت شب برای اجاره اقامتگاه، اجاره ویلا، سوئیت و… علاوه بر اقامت راحت و دلچسب با کاهش هزینه‌های سفر نیز همراه است.

بیشتر بخوانید:

افزایش نجومی قیمت اجاره ویلا در مجتمع‌های تفریحی چادگان

املاک وقفی در بافت تاریخی یزد تعیین تکلیف می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *