پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

نرخ یورو در سال ۱۴۰۲ رکوردشکنی کرد

قیمت ارز در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ با افزایش رو به رو بوده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا در روز یکشنبه، ادامه صعود نرخ ارز در بازار ایران موجب شد تا قیمت هر قطعه تمام سکه طلا موسوم به طرح امامی بار دیگر از مرز ۳۴ میلیون تومان عبور کند و تا ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شود.

نرخ فروش یورو در جریان معاملات روز یکشنبه بازار آزاد تهران برای نخستین بار طی دو ماه گذشته به ۶۱ هزار تومان رسید.

همزمان با افزایش ۲۸۱ تومانی بهای کشف شده یورو طی مبادلات روز یکشنبه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بهای فروش آن در داد و ستدهای ظهر یکشنبه بازار آزاد تهران تا ۲۰۰ تومان بالا رفت و به ۶۱ هزار و ۵۰ تومان رسید؛ نرخی که آخرین بار در خرید و فروش‌های ۹ اسفند (۲۸ فوریه) پیش ثبت شده بود و بالاترین رقم طی ۶۱ روز گذشته به شمار می‌رود.

قیمت آزاد فروش هر دلار آمریکا نیز با وجود ثبات نرخ کشف شده در مبادلات روز یکشنبه مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت و فاصله آن با نرخ مبادله‌ای (۴۱ هزار و ۹۶۶ تومان) به ۱۲ هزار و ۸۸۴ تومان رسید. نرخ آزاد فروش دلار یک ماه پیش و طی مبادلات دهم فروردین (۳۰ مارس) گذشته تا ۵۵ هزار تومان اوج گرفته بود.

دلار آمریکا در حالی در جریان معاملات دهم فروردین نخستین رکورد خود را در سال ۱۴۰۲ ثبت کرد که هر یورو در بازار جهانی در مقابل ۱.۰۸۶ دلار آمریکا مبادله می‌شد. به همین دلیل، قیمت یورو در مبادلات آن روز از ۵۹ هزار و ۷۵۰ تومان فراتر نرفت.

اما طی مبادلات روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت/۳۰ آوریل) یورو در مقایسه با یک ماه پیش تقویت شده و در برابر ۱.۱۱۳ دلار آمریکا مبادله شد. بنابراین، نرخ آزاد فروش یورو امروز از مرز ۶۱ هزار تومان عبور کرد.

بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز روز یکشنبه نزدیک به ۴۰ هزار تومان بالاتر رفت و به دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

آلمان در آستانه رکود اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *