ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

هجوم مسافران نوروزی به سوی استان لرستان

بنا به گفته مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکنون نزدیک به ۳۱۵ هزار گردشگر از مراکز فرهنگی و گردشگری لرستان بازدید کرده اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،عطا حسن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و توریستی، آبشار بیشه، مجموعه تاریخی فلک الافلاک، آبشار نوژیان، آبشار گریت، موزه زبان و فرهنگ لرستان بیشترین بازدید را داشتند.

وی افزود: در این راستا ۸۳ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، ۱۳۵ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، ۳۳ هزار نفر از جاذبه های مذهبی و ۳۷۱ نفر از جاذبه های تفریحی استان بازدید داشتند.

حسن پور عنوان کرد: همچنین ۷۶ هزار نفر در مراکز اقامتی هتل ها، مجتمع های گردشگری، مهمانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، و مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش پذیرش شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به گردشگران، از ابتدای تعطیلات نوروزی بازدید نظارتی از اماکن تفریحی و اقامتی لرستان انجام شده است.

حسن پور بیان کرد: ۲۲ هتل یک متل ، ۱۳ مهمانپذیر ، پنج مجتمع اقامتی خانه های مسافر همچنین هشت اقامتگاه بوم گردی مجوزدار با ظرفیت ۲ هزارو ۴۷۰ تخت در لرستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

وی گفت: علاوه بر این ۱۶۵ مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که با احتساب امکانات مراکز رفاهی، ظرفیت پذیرش و اسکان هشت هزار مسافر در نوروز ۱۴۰۲ ایجاد شده است.

وی گفت: هشت مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۲۱ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و هشت مورد بازدید نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده‌ است.

وی در خصوص بازدیدهای نظارتی نیز ادامه داد: همچنین ۱۰ فقره تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدماتی مسافرتی و مراکز پذیرایی داده شد و یک مرکز پذیرایی مورد تعلیق قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص تعداد شکایات واصله نیز بیان کرد: در این مدت تعداد شکایات واصله از دفاتر خدماتی مسافرتی و تورها شامل ۶ فقره، از مراکز بین‌راهی یک فقره و تعداد شکایات واصله از تاسیسات گردشگری بوده است

وی افزود:پنج هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *