پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

پروژه راه آهن یزد در انتظار اعتبارات ویژه

۳۵۰ کیلومتر از پروژه راه آهن ۱۰۰ کیلومتری استان یزد در دست احداث است. به گفته وزیر راه و شهر سازی تکمیل این پروژه به اعتبارات مالی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، وزیر راه و شهرسازی گفت: دو پروژه راه آهن در استان یزد برای اینکه امسال به اتمام برسد نیازمند اعتبار ویژه است.

 رستم قاسمی شامگاه جمعه در شورای اداری استان یزد با حضور رئیس جمهور افزود :۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در یزد پیش بینی شده که ۳۵۰ کیلومتر آن در دست احداث است.

وی افزود: دو راه آهن در یزد داریم، یکی یزد – اقلید که نیازمند اعتبار است برای اینکه تا پایان سال بهره برداری شود و دیگری بافق – ارژن که در حمل بار تعیین کننده است و برای اتمام این دو پروژه که تا پایان سال آینده قطعاً تمام می‌شود، اعتبار ویژه لازم است و باید با روش‌های دیگری تأمین اعتبار شود.

وزیر راه شهرسازی ادامه داد: در مورد مسکن، از ۴ میلیون مسکنی که در کشور باید ساخته شود که حدود ۶۰ هزار واحد سهم استان یزد است که در صورت استقبال، قابل افزایش است و ۲۰ هزار مورد کلنگ زنی شد.

وی بیان کرد: با توجه به ۲۰ هزار واحدی که امروز آغاز شد، اگر ۱۰ هزار واحد دیگر را نیز تا پایان سال شروع کنیم می‌توانیم سهم تعیین شده را محقق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *