ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
قلعه رودخان

پیمانکار قلعه رودخان فومن محکوم شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از محکومیت قطعی پیمانکار این پروژه به دلیل ارتکاب جرایم بسیار خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جان احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسؤولان امروز از منطقه قلعه رودخان فومن در راستای نظارت قضایی بر طرح های گردشگری بازدید کرد‌.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه منطقه تاریخی و گردشگری قلعه رودخان فومن در سال ۸۸  به مدت ۱۰ سال به  فردی برای گردشگری، حفاظت و صیانت واگذار شد، اظهار کرد: پس از اتمام ده سال این قرارداد تمدید نشده و این فرد بدون قرارداد در این مکان فعالیت داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این فرد مرتکب جرائم زیادی چون حفاری غیرمجاز، تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و غیره شده، تصریح کرد: فرد مذکور اخیراً نیز به جرم قطع درختان جنگلی به ۶ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵میلیون تومان جزای نقدی و  ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان محکوم‌شده و به مدت دو سال به‌عنوان مجازات تکمیلی از هر نوع اشتغال و فعالیت در حوزه منابع طبیعی محروم شده است.

آقایی با تأکید بر اینکه پیمانکار سابق قلعه رودخان به دلیل ارتکاب جرائم و تخلفات مذکور صلاحیت صیانت از منابع طبیعی و مدیریت گردشگری این منطقه را ندارد، بیان کرد:  باید بر اساس تشریفات قانونی، مزایده و فراخوان برگزارشده و حفاظت از این منطقه به فرد دیگری  واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضایی نیز بر اساس قانون متولی انفال است، گفت: دادگستری استان درروند واگذاری‌های جدید نظارت کرده تا بار دیگر شاهد بروز چنین تخلفات و جرائمی نباشیم.

بیشتر بخوانید:

اجرای اقدامات لازم برای حفاظت از پل تاریخی نیاکو آستانه‌ اشرفیه

برگزاری جشنواره بومی محلی در روستای رضوانشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *