پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط گردشگری مذهبی

مقامات فرهنگی ایران و پاکستان در دیدار با یکدیگر در شهر لاهور پاکستان بر ضرورت توسعه روابط مذهبی و توسعه گردشگری مذهبی بین دو کشور تاکید کردند. متناسب با روابط مسالمت آمیز میان دو کشور بر تعداد گردشگرانی که از پاکستان به قصد زیارت در مشهد و قم به ایران سفر می کنند، افزایش پیدا می کند.

وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور در دیدار با وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب در پاکستان بر توسعه روابط مذهبی و توسعه گردشگری دینی بین دو کشور تأکید کرد.

جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور ۱۹ آذر ماه ضمن شرکت در مراسم عُرس پیر سیدمحمد ارشاد حسین، پدر پیر سیدسعید الحسن شاه؛ وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب در دیدار با این وزیر پاکستانی بر توسعه روابط مذهبی و توسعه گردشگری مذهبی بین دو کشور تأکید کرد.

این مراسم به مناسبت ۲۴‌امین سالروز درگذشت و ایصال ثواب برای پیر سیدمحمد ارشاد حسین شاه پدر سید سعید الحسن شاه؛ وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب برگزار شد.

در این مراسم شخصیت‌های مذهبی از کشورهای مختلف جهان از جمله ابومصطفی از فلسطین، امجد البازری از یمن، محمد اسلام از اردن و عبدالرزاق الکریم از سومالی شرکت کردند.

جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ و وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور در این برنامه با اشاره به نقش عرفا در گسترش اسلام در شبه قاره هند به ویژه در کشور امروزی پاکستان گفت: فراز و نشیب دنیا مؤمنان و اولیای خدا را فریب نمی‌دهد.

وی افزود: عشق به دنیا در سینه‌های مؤمنان و اولیای خدا مرده است. آنان دنیای مادی خود را ویران می‌کنند آن‌گاه بر این ویرانه‌ها خانه ابدی خود را می‌سازند. دنیای گذرا را می‌فروشند و جهان باقی و پایدار را می‌خرند.

قبل از آغاز این مراسم جعفر روناس با وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب و دیگر نمایندگان کشورهای اسلامی دیدار و بر اهمیت همبستگی، اتحاد و تقریب مذاهب مختلف اسلامی و ضرورت ارتباط متقابل شخصیت‌های مذاهب مختلف تأکید کرد.

با توجه به اینکه وزیر اوقاف و امور مذهبی از علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی بوده و همواره علاقمندی خویش را به فراگیری زبان فارسی اعلام کرده است، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در لاهور ضمن اهدای مجموعه‌ای از کتب خودآموز زبان فارسی بر آمادگی خانه فرهنگ برای آموزش آنلاین زبان فارسی در سطح وزرای ایالتی تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *