ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه

کشورهای منطقه دریای سیاه از بازارهای هدف گردشگری ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد : کشورهای منطقه دریای سیاه از جمله بازارهای هدف گردشگری ایران هستند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، لیلا اژدری روز دوشنبه -نهم خرداد ١۴٠١ – در اولین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه باموضوع چشم اندازها برای همکاری گفت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان کاملا به اقتصاد گردشگری وابسته هستند.

وی تصریح کرد: گردشگری یکی از بهترین بخش هایی است که می تواند باعث رشد فراگیر، ایجاد شغل، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح شود. ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است که بین کشورهای خلیج فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از طریق کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه به ویژه از طریق راه آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی افزود: می توان از این پتانسیل در گردشگری استفاده کرد تا دسترسی آسان با قیمت مناسب فراهم شود. جمهوری اسلامی ایران نیز در برنامه های آتی خود توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوندهای گردشگری خود با کشورهای جهان بدنبال گسترش هر چه بیشتر است.

 کشورهای منطقه دریای سیاه از جمله بازارهای هدف گردشگری ایران هستند

اولین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با موضوع چشم اندازها برای همکاری با همکاری اداره کل دفتر همکاری های اقتصادی چند جانبه بین المللی وزارت خارجه در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه افتتاح شد.

این افتتاحیه با حضور خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC) و دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) و مهدی صفری معاون وزیرخارجه برگزار شد؛ این همایش شامل دو پنل بود، پنل اول با موضوع ایران و منطقه BSEC که در آن مدعوین به طرح موضوعاتی در خصوص تلاش جهت ارتباط گسترده تر پرداختند و در پنل دوم با طرح «ایران BSEC» مدعوین از جمله مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درخصوص مشارکت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی به طرح موضوعاتی در این خصوص پرداختند.

 

بیشتر بخوانید:

نگاه جدی به بازارهای بین‌المللی به ویژه همسایگان خود داریم

۱۴ بازارچه نوروزی در استان سمنان راه اندازی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *