ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

«گالاپاگوس» قلمرو بکر حیات وحش

گونه های جانوری بسیار متنوع و متفاوت در جزایر گالاپاگوس، این منطقه را که مجموعه ای از ۱۸ جزیره‌ بزرگ و چندین جزیره‌ کوچک‌تر است، به میزان زیادی مشهور و مورد توجه گردشگران کشورهای خاص قرار داده است.سرزمینی که اولین بار پس از بازدید چارلز داروین به شهرت رسید.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جزایر گالاپاگوس منطقه‌ای ۱۰۰۰ کیلومتری در شمال غربی آمریکای جنوبی است که در کشور اکوادور واقع شده است. این منطقه که به عنوان میراث یونسکو معرفی شده است، متشکل از ۱۳ جزیره اصلی و تعداد زیادی جزایر کوچک است. اما این که چرا جزایر گالاپاگوس تا این حد شهرت یافته است، در ادامه مطلب توضیح داده خواهد شد.

جزایر گالاپاگوس در آمریکا

گالاپاگوس (Galapagos Islands)، مجمع‌الجزایری در اقیانوس آرام است که امکانات تفریحی و توریستی متعددی دارد. از حیات وحش متنوع و بی‌نظیر گرفته تا امکانات غواصی در بالاترین سطح ممکن. زیباترین و آرام‌ترین مقصدهای گردشگری کره‌ زمین در همین مجمع‌الجزایر قرار دارد. در ادامه با نکاتی درباره‌ برنامه‌ریزی برای سفر به جزایر گالاپاگوس آشنا می‌شویم.

جزایر گالاپاگوس کجاست

جزایر گالاپاگوس در غرب اکوادور قرار دارند و از مجموعه‌ای از جزایر آتشفشانی تشکیل شده‌اند. این جزایر را به طور رسمی با نام مجمع‌الجزایر کولون (Colon) می‌شناسند اما در میان مردم با نام جزایر گالاپاگوس مشهور است. این مجمع‌الجزایر از ۱۸ جزیره‌ بزرگ و چندین جزیره‌ کوچک‌تر تشکیل شده است. همه‌ این جزایر به خاطر گونه‌های جانوری بومی و منحصربه‌فردی که دارند، مشهور هستند. این جزایر بعد از بازدید چارلز داروین به شهرت رسیدند.

گردش در گالاپاگوس

کسانی که به طبیعت علاقه‌مند باشند یا دوستداران ماجراجویی، سفری بی‌نظیر در گالاپاگوس خواهند داشت. تنوع بی‌نظیر گونه‌های جانوری، سواحل زیبا، امکانات توریستی مجهز و سطح بالای خدمات و امکانات رفاهی، دست به دست هم می‌دهند تا گالاپاگوس مقصدی عالی برای سفر باشد. گالاپاگوس جزو معدود مکان‌هایی در دنیا است که دخالت‌های بشری در طبیعت در آن با موفقیت، محدود شده است.

فرقی نمی‌کند که چه سلیقه‌ای داشته باشید. دنبال ماجراجویی و هیجان غواصی باشید یا بخواهید در آرامش از طبیعت اطراف لذت ببرید. در جزایر گالاپاگوس ناامید نمی‌شوید و سرگرمی مورد علاقه‌ خود را پیدا می‌کنید. بدون شک مجذوب زیبایی نفس‌گیر طبیعت گالاپاگوس و سکوت و آرامش محض آن می‌شوید و باز هم دل‌تان می‌خواهد این سفر را تکرار کنید و به گالاپاگوس برگردید.

گالاپاگوس

چرا حیات وحش گالاپاگوس نامعمول است؟

بیش از هزاران گونه جانوری در گالاپاگوس زندگی می‌کنند و بومی این سرزمین هستند، بنابراین مشاهده حیوانات منحصر به فرد در این جزایر امری طبیعی خواهد بود. برخی از خاص‌ترین حیوانات این جزیره عبارتند از لاکپشت‌های عظیم الجثه گالاپاگوسی که بیشترین طول عمر را میان سایر لاکپشت‌ها دارند و قادرند تا ۱۵۰ سال عمر کنند. ایگواناهای دریایی، بوبیِ پا آبی، پنگوئن‌هایی که به‌جای زندگی در قطب شمال در خط استوا زندگی می‌کنند و پرنده دریایی زیبایی به نام فری گیت که تنها در گالاپاگوس یافت می‌شود.

مورد دیگری که موجب خاص بودن حیات وحش گالاپاگوس می‌شود، شباهت گونه‌های جانوری آن با حیوانات آفریقایی است. باتوجه به نظریه وگنر مبنی بر جابه‌جایی قاره‌ها، وجود حیات وحش مشابه گالاپاگوس با کشورهای آفریقایی می‌تواند مهر تاییدی بر این موضوع باشد که در گذشته‌های دور، قاره‌ آفریقا و آمریکا به یک دیگر متصل بوده‌اند.

جزایر گالاپاگوس در آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *