پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
آتش‌سوزی

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید روسیه آتش گرفت

آتش‌سوزی در یکی از بزرگترین مراکز خرید مگا خیمکی در شمال مسکو، پایتخت روسیه یک کشته برجای گذاشت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، به گفته مقامات رسمی این آتش سوزی حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در فروشگاه خرید او بی آی (OBI) شروع شد و چند ساعت ادامه داشت. در این حادثه بخشی از سازه از بین رفت که تلاش آتش‌نشانان را برای خاموش کردن شعله‌ها با مشکل مواجه کرد.

به گفته مقامات روس آتش سوزی در منطقه‌ای به مساحت حدود ۷ هزار متر مربع در مرکز خرید «مگا» در منطقه «خیمکی» در شمال پایتخت روسیه روی داده است.

کمیته تحقیقات روسیه که جنایات بزرگ را بررسی می کند، گفته است که در حال تحقیق درباره علت آتش‌سوزی است. رئیس آژانس خدمات اضطراری منطقه مسکو نیز اعلام کرد که به نظر می‌رسد آتش سوزی در نتیجه نقض مقررات ایمنی در حین تعمیرات ساختمان بوده است.

AP Photo

این در حالی است که رسانه‌های روسیه کمی پس از انتشار خبر با اشاره به منابعی گزارش دادند که احتمال دارد این حادثه یک «اقدام خرابکارانه» باشد.

خبرگزاری اینترفاکس عمدی بودن این حادثه را رد نکرد. اسپوتنیک نیز گفت که «عمل مجرمانه» می‌تواند یکی از فرضیه‌های آتش‌سوزی در مرکز خرید باشد. سازمان‌های دولتی اما نقض استانداردهای ایمنی را به عنوان دلیل احتمالی آتش سوزی ذکر کردند.

پیش از حمله روسیه به اوکراین مرکز خرید مگا خیمکی محل حضور تعداد زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی غربی از جمله یکی از اولین فروشگاه‌های IKEA در مسکو بود.

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی کشتی توریستی در سواحل اندونزی/فیلم

ماجرای آتش سوزی در سینمای مشهور اهواز چه بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *