پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

یک فضانورد اماراتی طی چند روز آینده برای اولین بار در تاریخ امارات در فضا پیاده روی خواهد کرد

فضانوردان اماراتی اعلام کردند:طی چند روز آینده،یک فضانورد اماراتی با لباسی که پرچم امارات روی آن نقش بسته،برای اولین بار در تاریخ اعراب در فضا پیاده روی خواهد کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،النیادی ۴۱ ساله که توسط دانشگاهش «سلطان فضا» لقب گرفته، اولین فضانورد عرب است که در اوایل ماه مارس با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب شد و یک ماموریت فضایی شش ماهه را آغاز کرده است.

«مرکز فضایی محمد بن راشد» امارات عربی متحده گفت که او «اولین پیاده روی فضایی اعراب در طول تاریخ» را با لباس فضایی که پرچم امارات را نشان می‌دهد، انجام خواهد داد. این مرکز، این اتفاق را «یک نقطه عطف تاریخی» خواند.

فیلم پخش شده توسط ناسا، فضانورد اماراتی را در حال خروج از دریچه ایستگاه فضایی بین‌المللی نشان می‌دهد. ناسا در گزارشی اعلام کرد: «سلطان النیادی از دریچه خارج شد و اولین راهپیمایی فضایی توسط یک فضانورد عرب صورت گرفت.»

طبق گزارش «مرکز فضایی محمد بن راشد» و ناسا این پیاده‌روی شش ساعت و ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

النیادی قرار است در کنار استفان بوون فضانورد ناسا، «واحد گروه فرکانس رادیویی را تغییر داده و برای نصب پنل‌های خورشیدی آماده شود.»

پس از ماموریت هشت روزه هزاع المنصوری در سال ۲۰۱۹، النیادی، دومین فرد ثروتمند اماراتی است که به فضا می‌رود. امارات متحده عربی یک تازه وارد به دنیا اکتشافات فضایی است اما به سرعت جای خود را در این حوزه باز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *