س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

نوروز در چه کشور هایی جشن گرفته میشود؟

نوروز یک جشنی آریایی است که زاده ایران باستان است و امروزه در بیش از ۱۸ کشور دنیا به خصوص کشور هایی که در گذشته جزئی از قلمروی ایران بودند جشن گرفته میشود.

هر یک از کشورها طبق تقویم رسمی و ملی خود سال نو را آغاز می‌کنند. به همین دلیل، زمان سال نو در کشورهای گوناگون متفاوت است. در تقویم شمسی شروع سال نو در فصل بهار است. کشورهای متعددی هستند که با شروع سال جدید شمسی، جشنی موسوم به نوروز برپا می‌کنند.

امروزه تعداد مردم بیشتری نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان، نوروز را به رسمیت می‌شناسند. طبق آمارها بیش از ۱۸۷ میلیون نفر در ۱۱ کشور سراسر جهان، نوروز را به‌ عنوان جشن ملی خود برگزار می‌کنند.

کشورهایی که نوروز در تقویم ملی‌شان به ثبت رسیده است و تعطیلات رسمی برای آن اعلام کرده‌اند، عبارت‌اند از: ایران، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، آلبانی، ترکمنستان، ازبکستان، کوزوو، کردستان عراق و گرجستان.

همواره نوروز همراه با آغاز سال نو، پیام‌آور شادی و پیدایش فصلی نو برای دوستدارانش است. همان طور که گفته شد نوروز به‌صورت رسمی یا غیررسمی در بسیاری از کشورها جشن گرفته می‌شود. اکنون نوروز برای بسیاری در سراسر جهان حامل این پیام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *