س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

هنرمندان جشنواره صنایع دستی خراسان شمالی بالای ۲ میلیون تومان درآمد داشتند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:هنرمندان جشنواره صنایع دستی در نوروز امسال بالای ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمد داشتند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،پروانه کلاته اظهار کرد: خراسان شمالی با برپایی ۱۰ بازارچه صنایع‌دستی و سوغات و ۲۰۸ غرفه و سیاه‌چادر عشایر میزبان مسافران و گردشگران ورودی به استان در ایام نوروز بود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی ادامه داد: این میزان فروش از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ بوده که شهرستان بجنورد با ۷۶ غرفه بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

کلاته افزود: علاوه بر برپایی ۱۰ نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و معرفی آداب‌ورسوم در ۶ شهرستان خراسان شمالی، ۷ تخته‌سیاه چادر و اوبه ترکمن در سطح استان برپا شد.

وی گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه علاوه بر عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی، آشنایی صنعتگران با فضای بازار، بازاریابی محصولات صنایع‌دستی، ارتقای سطح تولیدات و هماهنگی بین بازار عرضه و مصرف، شناسایی صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵۰ هزار نفر از نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فروش صنایع‌دستی و سوغات در سطح استان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد، ۶۱ رشته در خراسان شمالی وجود دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه، تعداد تولیدکنندگان صنایع دستی در این استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، ۴ اثر صنایع دستی در این استان نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *