س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

“اومیکرون” مرزهای فرانسه را به روی گردشگران انگلیسی بست

دولت فرانسه از بسته شدنِ مرزهای این کشور به روی گردشگران انگلیسی در پی شیوع گسترده سویه جدیدویروس کرونا موسوم به “اومیکرون” خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ طبق مقررات جدید تنها کسانی که دلیل متقاعد کننده داشته باشند اجازه سفر بین دو کشور را پیدا خواهند کرد، حتی آن‌ها که به صورت کامل واکسینه شدند.

از نیمه شب شنبه سفر تفریحی ممنوع می‌شود و فهرست «دلایل متقاعده کننده» شامل سفر برای گردشگر یا دلایل حرفه‌ای نمی‌شود. دولت فرانسه همچنین از مسافرانی که برنامه سفر از انگلیس به فرانسه را داشتند، خواسته تا برنامه خود را به تعویق بیاندازند.

سخنگوی رسمی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که انگلیس از تصمیم فرانسه برای ممنوعیت سفر‌های تفریحی از پیش مطلع شده بود، اما نخست وزیر درباره این مساله با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه صحبت نکرده است.

انگلیس بالاترین رکورد ابتلا به کرونا در یک روز را از ابتدای همه گیری این ویروس با تقریبا ۹۰ هزار مورد ابتلای جدید ثبت کرد.

افسر ارشد پزشکی انگلیس اعلام کرد که آمار پذیرش بیمارستان‌ها می‌تواند با توجه به موارد بالای ابتلا به سویه اومیکرون در مقایسه با زمستان گذشته (پیش از واکسیناسیون) بیشتر شود.

با گسترده‌تر شدن سویه اومیکرون در اروپا، پرتغال نیز اعلان داشت که محدودیت‌های مرزی را تا بعد از ضرب الاجل اولیه در روز ۹ ژانویه تمدید خواهد کرد و به افراد دارای تست منفی اجازه ورود می‌دهد.

دانمارک رکورد ابتلای روزانه به کرونا را در چهارمین روز متوالی شکست و نخست وزیر این کشور در مورد اعمال محدودیت‌های جدید هشدار داد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا در حالی صورت می‌گیرد که مردم این منطقه خود را برای آغاز سال نو میلادی و مسافرت‌های تفریحی آماده می‌کنند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *