س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مالی به فعالان گردشگری و صنایع دستی استان گلستان

اداره کلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی این استان خبر داده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ احمد تجری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت به طرح‌های گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان اختصاص یافت و فراخوان ثبت‌نام این تسهیلات یارانه‌دار منتشر شده است و متقاضیان می‌توانند به‌صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند.

وی در این باره اضافه کرد: از مجموع تسهیلات یادشده ۲۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سهم متقاضیان طرح‌های گردشگری استان گلستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به این‌ که بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات معرفی‌شده است، یادآور شد: نرخ سود تسهیلات در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر برخوردار ۱۰ درصد است. همچنین دوران مشارکت و تنفس این تسهیلات حداکثر ۲۴ ماه با بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه است.

تجری در ادامه با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به حوزه صنایع دستی استان از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: از محل این اعتبارات ۱۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز به هنرمندان صنایع دستی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان این‌ که نرخ سود این تسهیلات ۱۰ درصد بوده و بازپرداخت آن ۵ ساله خواهد بود، خاطرنشان کرد: میزان سقف تسهیلات برای حوزه صنایع دستی بسته به طرح توجیهی متغیر بوده و برای کارگاه‌های ۱ تا ۴ نفر بیمه‌شده یا دارنده پروانه تولید انفرادی بدون بیمه، حداکثر یک میلیارد ریال خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: پروژه‌های ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش گردشگری و کارگاه‌های کوچک و متوسط صنایع‌دستی در اولویت هستند.

تجری گفت: تأسیسات گردشگری و فعالان بخش صنایع‌دستی که از اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان مجوز ایجاد و موافقت اصولی (برای تأسیسات گردشگری در حال ساخت، توسعه، تکمیل و تجهیز) و پروانه تولیدی دارند می‌توانند در سامانه اینترنتی my.mcth.ir  با تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه مدارک و مستندات موردنیاز و داشتن طرح توجیهی اقتصادی درخواست خود را ثبت کنند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *