س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳
معماری مسیر آب در یزد

معماری خاص مسیر گردشگری آب یزد

معماری ویژه مسیر گردشگری آب یزد نظر بسیاری از گردشگران به خود جلب می نماید این معماری هویت و فرهنگ ایران را به جامعه مدرن نشان می دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علیرضا الماسوندی در بازدید از مسیر گردشگری آب یزد با استقبال از این طرح زیبا و ابتکاری گفت: معماری‌ها در این مسیر به قدری زیباست که نمونه آن را در هیچ جایی نمی‌توان دید.

وی این فضا‌های زیبا و ارزشمند را نشان از توان علمی، مهندسی و معماری تاریخ سه هزار ساله ایران خواند و افزود: این مسیر می‌تواند بیانگر فرایند آب برای گردشگر باشد و به رونق شدن صنعت گردشگری بپردازد.

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: ما هم در بخش آب کشور از حمایت‌های مالی و اعتباری برای رونق بخشیدن به این طرح، کوتاهی نخواهیم کرد.

گفتنی است مسیر گردشگری آب یک ابتکار بزرگ با هدف شناخت تاریخ و فرهنگ مردم یزد و تمدن کاریزی آن است.

این مسیر، هفت منزل آب و زندگی را به نمایش می‌گذارد و گردشگر می‌تواند در مسیر گردش آب به راحتی حرکت و از نزدیک با این منازل و کاربرد آن آشنا شود.

مسیر گردشگری آب از میدان تاریخی امیرچقماق و آب انبار آن آغاز شده به موزه تاریخی آب و سرداب آن می‌رسد. پس از آن دروازه مهریز قرار دارد که غریبخانه‌ای است جهت پناه دادن در راه ماندگان و مسافران دور و نزدیک.

در ادامه مسیر، حمام سنتی شاه کمالیه و مسجد جامع یزد و پایاب آن قرار دارد. پایاب رختشویخانه مقصد بعدی در مسیر گردشگری آب است و در نهایت آسیاب آبی وزیر که وظیفه تامین آرد را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به رویداد استارت آپی سرامدان شاهد و ایثارگر استان یزد

پروژه گردشگری کشاورزی در دستور کار استان یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *