س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳
صنایع دستی آذربایجان غربی

۱۳ میلیون دلار صادرات یکساله آذربایجان غربی در صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت : از شهریور سال گذشته تاکنون استان آذربایجان غربی توانسته است صادرات ۱۳ میلیون دلاری در حوزه صنایع دستی داشته باشد .

به گزارش توریسم اینترنشنال، جلیل جباری با اشاره به صادرات ۱۳ میلیون دلاری صنایع دستی از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری افزود: طی این مدت ۱۲۰۰ فقره مجوز صنایع دستی در استان صادر شده است که فرصت شغلی ایجاد شده از محل صدور مجوزهای سه گانه صنایع دستی و مشاغل خانگی ۱۲۵۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۸۰۰ نفر از صنعتگران و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شد، اظهار کرد: در این بازه زمانی میزان تسهیلات پرداختی به صنعتگران استان ۴۰۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال است.

جباری از دریافت ۲۰ مورد مهر اصالت ملی (نشان ملی مرغوبیت) خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تجهیز ۲ مورد کارگاه آموزشی صنایع دستی در ماکو به برگزاری دوره های عمومی و تخصصی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در طول یکسال گذشته ۸۸۶ نفر از آموزشهای عمومی کوتاه مدت و ۱۳۰ نفر از آموزش های تخصصی صنایع دستی بهره مند شدند همچنین ۷ مورد پروانه فعالیت فروشگاه صنایع دستی نیز در استان صادر شد.

جباری از با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز گفت: طی یک سال گذشته ۲۹ نفر از صنعتگران صنایع دستی به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.

وی با اشاره به شرکت ۱۷ نفر در نمایشگاه مجازی صنایع دستی و مشارکت ۱۱ نفر از صنعتگران این حوزه در نمایشگاه اربیل عراق اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۲۸ استان بخشی از فعالیت‌های این حوزه در یک سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید :

معرفی خلخال به عنوان قطب گردشگری کشور

برگزاری نمایشگاه توانمندسازی صنایع‌دستی صادراتی در ماکو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *