ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

تاکید بر اهمیت توسعه “گردشگری سبز” در خراسان رضوی

رئیس گردشگری و میراث فرهنگی خراسان رضوی در کنفرانس خود ضمن اشاره به اینکه نیمی از تاسیسات گردشگری کشور در این استان واقع شده است، بر ضرورت مصرف بهینه انرژی و گردشگری سبز تاکید کرد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست هم اندیشی بهینه سازی مصرف انرژی (آب، برق، گاز) و مدیریت پسماند در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: به اتفاق همدیگر در مسیر خدمت به زائران گام‌های موثر برداشته‌ایم و در راستای بهبود کیفیت خدمات تلاش می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که شهر مشهد دارد و قرار گرفتن بیش از نیمی از تاسیسات گردشگری کشوردر مشهد باعث شده تا مشهد را به عنوان پایلوت گردشگری سبز انتخاب کنند و این اقدام ارزشمند از مشهد آغاز شود.

او با بیان این‌که جامعه هتل‌داران و دیگر مراکز اقامتی استان نگاه واقعی به فرهنگ میزبانی توام با حفظ محیط زیست دارند، تصریح کرد: مصرف بهینه انرژی موجب کاهش هزینه‌های مراکز اقامتی و در مجموع موجب کاهش هزینه اقامت زائران خواهد شد که استان خراسان رضوی نیز در این زمینه پیشگام و موفق بوده است.

موسوی یادآور شد: در افق ۱۴۰۴ باید تعداد ۲۵۰ هزار تخت رسمی و حدود ۳۰ هزار تخت در زائرسراها داشته باشیم بنابراین مصرف بهینه انرژی را در ساختمان‌های در حال احداث نیز باید مد نظر قرار دهیم و الزامات مصرف بهینه را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *