ی٫ خرداد ۲۷ام, ۱۴۰۳

جدیدترین آمار مسافران بین‌المللی اعلام شد

بر اساس جدیدترین آمارها، صنعت گردشگری جهان در حال تطبیق خود با واقعیت های قبل از پاندمی کرونا است. داده های رسمی حاکی از مسافرت دست کم ۲۸۵ میلیون نفر در جهان در فاصله زمانی میان ماه های ژانویه در مارس هستند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ آمارهای رسمی کم و بیش از رونق گرفتن قابل توجه صنعت گردشگری در جهان حکایت دارند.

ر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، سفر بین‌المللی گردشگران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به ۹۷ درصد سطوحِ پیش از همه‌گیری رسیده است و در مجموع بیش از ۲۸۵ میلیون گردشگر بین‌المللی در فاصله زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ سفر کرده‌اند که حدود ۲۰ درصد بیشتر از سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ است که نشان‌دهنده نزدیک شدن به بهبودی کامل از اثرات منفی همه‌گیری کرونا بر این صنعت است.

در سال ۲۰۲۳، سفر بین‌المللی گردشگران به ۸۹ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ رسیده بود، در حالی که درآمدهای صادرات گردشگری در ۹۷ درصد سطح آن سال رسید و تولید ناخالص داخلی گردشگری مستقیم، در همان سطوح سال ۲۰۱۹ باقی ماند.

پیش‌بینی بخش گردشگری سازمان ملل برای سال ۲۰۲۴ به احیاء کامل گردشگری بین‌المللی با رشد ۲ درصد بیشتر از سطح سال ۲۰۱۹ اشاره دارد. در همین راستا، جدیدترین داده‌های منتشرشده توسط آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل نشان می‌دهد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *