ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

اجرای ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل

بیش از ۸۰ پروژه گردشگری جدید برای سال جدید در استان اردبیل اجرایی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۸۷ پروژه گردشگری جدید با مشارکت بخش خصوصی و با پیش‌بینی بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این استان در حال اجراست.

حسن محمدی ادیب اظهار کرد: عملیات اجرایی ۸۷ پروژه گردشگری در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» دنبال می‌شود و در بین این تعداد طرح و پروژه، ۶ واحد راکد گردشگری نیز فعال شده و فعال‌سازی واحدهای راکد گردشگری نیز از اولویت‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل متبوع است.

او با اشاره به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان، افزود: حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران، اولویت اساسی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل است و مجوزها نیز در کمترین زمان صادر می‌شود.

محمدی ادیب گفت: با توجه به میزبانی اردبیل از رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ در سال میلادی گذشته، شاهد حضور چشمگیر گردشگران و سرمایه‌گذاران در استان هستیم و با تعاملات بین‌المللی صورت گرفته قابلیت‌های گردشگری ، تاریخ و فرهنگ استان اردبیل به کشورهای مختلف معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: امسال نیز اردبیل میزبان فعالان اقتصادی و مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود تا برند گردشگری استان را به این کشورها معرفی کنیم.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *