د٫ اردیبهشت ۲۴ام, ۱۴۰۳

افتتاح موزه مردم‌شناسی در شهرستان کنگان استان بوشهر

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،در سفر خود به استان بوشهر در مراسم افتتاح موزه مردم‌شناسی و محلی روستای خرّه در شهرستان کنگان بازدید کرد و این موزه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سید عزت‌الله ضرغامی پنجشنبه ۱۱ اسفند در اولین برنامه سفر خود به استان بوشهر از موزه مردم‌شناسی و محلی روستای خره در شهرستان عسلویه بازدید کرد و این موزه عملا فعال شد.

وی این کار را یک حرکت خوب و ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید در فرودگاه‌های استان چنین مکان‌هایی معرفی شده و با جزییات برای علاقه‌مندان تشریح تا دیده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موزه مردم‌شناسی و محلی روستای خره را مجموعه‌ای از زندگی مردم بوشهر و این روستا توصیف کرد و ادامه داد: مجموعه با سلیقه خوبی ساخته شده و در واقع هویت بوشهر را حفظ کرده‌اید.

روستای خرّه از توابع شهرستان کنگان بخش عسلویه و در آخرین نقطه استان بوشهر از شمال به روستای کنارخیمه و از جنوب به ۳ کیلومتری روستای تمبو شمالی از توابع استان هرمزگان و از غرب به کوه‌های کم ارتفاع و خلیج فارس و از شرق به رودخانه‌ی شور محدود می‌شود. جمعیت آن ۵۰۰ نفر و دارای دین اسلام و زبان گویش عربی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *