د٫ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۴۰۳

افزایش ۷۲ درصدی بازدید گردشگران خارجی از استان فارس

بازدیدهای خارجی از اماکن گردشگری استان فارس تا پایان مردادماه سال جاری در قیاس با سال گذشته، افزایش ۷۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سید موید محسن نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از ضرورت فعال شدن ظرفیت های لازم جهت ورود هر چه بیشتر توریست های خارجی به استان فارس سخن گفته است.

وی افزود: طی مدت پنج ماه نخست ۱۴۰۳ بیش از ۶۳ هزار و ۴۴۰ خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: در این مدت بیش از سه میلیون و ۲۶۴ هزار ایرانی و خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید کردند که در مجموع ۶ درصد بیش از سال گذشته است.

محسن نژاد یادآور شد: به عنوان نمونه تنها در یکماهه مرداد ماه هشت هزار و ۲۴۷ خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کرده‌اند که شمار بازدید گردشگران خارجی از این اماکن نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: امسال تا کنون بیشترین بازدید گردشگران از اماکن زیرنظر میراث فرهنگی فارس به ترتیب از مجموعه‌های حافظیه، سعدی، تخت جمشید، ارگ کریم‌خان زند، پاسارگاد، حمام وکیل، موزه تخت جمشید و نقش رستم انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *