ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳
امنیت هند

امنیت هند برای گردشگران چگونه است؟

برای داشتن یک سفر خوب و به یادماندنی ، امنیت شهر مقصد برای گردشگر بسیار با اهمیت می باشد . هند هم به علت داشتن جاذبه های زیبا برای گردشگری مقصد بسیاری از توریست ها می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، امنیت هند به چه شکل است؟ هند یکی از سرزمین‌های اعجاب‌آور و جذابی است که تنوع فرهنگی بسیار زیادی دارد. یکی از اعجاب‌های این کشور را می‌توان وجود معبدهای مختلف مذاهب گوناگون دانست که هم‌چنان نیز با گذشت هزاران سال فعال بوده و محلی برای عبادت بومیان و بازدید گردشگران به شمار می‌رود.

آشنایی با آیین و آداب و رسوم هندی‌ها، بازدید از اماکن و بناهای تاریخی و اعجاب‌انگیز هند و ارتباط با مردم خون‌گرم این کشور از جمله عواملی است که گردشگران زیادی را مجذوب این کشور پهناور می‌سازد. اطلاع از وضعیت امنیت کشور مقصد همواره یکی از معیارهای مهم در انتخاب مقصد گردشگری است ازاین رو قصد داریم در این مطلب به بیان شرایط و وضعیت امنیت هند به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب بپردازیم.

امنیت و تأثیر آن بر انتخاب یک کشور به عنوان مقصد گردشگری

برای سفر به این سرزمین و تماشای این معابد بزرگ و فاخر لازم است همواره نکات سفر به هندوستان را دانسته و مورد توجه قرار دهیم تا سفری لذت‌بخش را تجربه کنیم. جذابیت‌های گوناگون و تنوع ویژه هند سبب شده است که هر ساله گردشگران بسیاری این کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. از این رو صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی هندی‌ها محسوب می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که صرف هزینه در هند زمینه بهره‌مندی از خدمات و امکانات بیشتر و بهتر را در این کشور فراهم می‌سازد.

امنیت و تأثیر آن بر انتخاب یک کشور - الی گشت

نکاتی درباره امنیت هند برای گردشگران

امنیت یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر انتخاب یک شهر یا کشور به عنوان مقصد گردشگری به شمار می‌رود. بنابراین امنیت هند نیز همواره مورد توجه گردشگران و افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، قرار می‌گیرد. بر این اساس الی گشت در این مقاله به بیان نکات و مواردی می‌پردازد که توجه به آن‌ها در سفر به هند اهمیت داشته و به نوعی تأمین امنیت گردشگران را به همراه دارد.

معمولا امنیت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها برای سفر به یک کشور محسوب می‌شود. ممکن است تاکنون اطلاعات ضد و نقیض زیادی در خصوص امنیت هند خوانده یا شنیده باشید. به عنوان مثال برخی از افرادی که به این کشورسفر کرده‌اند، هند را سرزمینی امن دانسته و عده دیگری ممکن است موارد بسیاری از ناامنی در این کشور را مشاهده یا تجربه کرده باشند. به این ترتیب می‌توان بیان کرد که امنیت هند وابسته به عوامل و رعایت ملاحظاتی است که هر مسافر یا گردشگر مورد توجه قرار می‌دهد تا از این طریق امنیت نسبی وی تضمین ‌شود.

پوشیدن لباس‌های مناسب از جمله نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که لباس باز نباشد و جلب توجه زیادی به همراه نداشته باشد. هم‌چنین بهتر است شب‌هنگام تنها در خیابان‌ها حضور نداشته باشیم و به طور کلی تا حد امکان توجه دیگر افراد را به خود جلب نکنید.

نکاتی درباره امنیت هند برای گردشگر - الی گشتمناطق خطرناک در هند

از نظر جرم و جنایت در هند مناطق خطرناکی وجود دارد که بهتر است اصلا در این مناطق حضور پیدا نکنید. برای شناختن این مناطق و اطلاع از موقعیت مکانی آن‌ها می‌توانید در اینترنت جست‌وجو کرد تا اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید بیمه مسافرتی نیز از جمله الزامات هر سفری به‌حساب می‌آید و کشور هند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سفر به این کشور هم نیازمند بیمه مسافرتی است.

امنیت و ابعاد مختلف آن در کشور هند

اگر به عنوان دانشجوی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و به‌طور کلی به منظور تحصیل در هند پذیرش گرفته‌اید، امنیت هند یکی از موارد مهم برای حضور و زندگی در این کشور به شمار می‌رود. بر اساس آنچه پیش‌تر گفته شد دیدگاه‌های مختلفی در خصوص امنیت هند وجود دارد به طوری که بسیاری از دانشجویان ایرانی که در این کشور تحصیل می‌کنند معتقدند امنیت در این کشور حکم‌فرماست و عده دیگری این ادعا را رد می‌کنند. برخی  افراد بیان می‌کنند که در اکثر شهرهای دانشجویی هند، امنیت بیش از ۷۰% برقرار بوده و به تعبیری مشکلی برای دانشجویان خارجی در این شهرها ایجاد نمی‌شود.

در هند جنگ و درگیری‌های ناگهانی و غیرمترقبه کمتر اتفاق می‌افتد، بنابراین خطر ویژه‌ای گردشگران را تهدید نمی‌کند. با این وجود با توجه به این که هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورها به شمار می‌رود، معمولا در بسیاری از شهرها و مناطق مختلف شلوغی و ازدحام جمعیت وجود دارد، بر این اساس باید مراقبت بیشتری از اموال و دارایی‌های خود داشته باشید. به گونه‌ای که تمام اموال و دارایی خود را در یک جیب یا چمدان قرار ندهید و همچنین هنگام خروج از اقامتگاه تمام اموال را همراه خود نبرید.

امنیت و ابعاد مختلف آن در کشور هند - الی گشت

چگونه با بازارگرمی‌های رایج کشور هند مواجه شویم؟

بازارگرمی و اصرار برای ارائه خدمات مختلف  در هند مانند یافتن هتل یا رستوران و هنگام خرید همواره به چشم می‌خورد، این‌چنین اقداماتی، شیوه بسیار معمول در کشور هند محسوب می‌شود و مواجهه با آن چندان عجیب و دور از ذهن نیست. بنابراین باید توجه داشت که در این میان ممکن است افرادی قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از اموال شما را داشته باشند زیرا چنین کلاهبرداری‌هایی در هند و به ویژه مناطق توریستی رواج دارد. به این ترتیب برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی می‌توان از یک راهنما یا اگر دوستانی که در هند دارید کمک بگیرید و به افرادی که اصرار دارند به شما کمک کنند، قاطعانه نه بگویید.

امنیت اجتماعی هند و ارتباط با مردم محلی این کشور

به نظر می‌رسد که ترکیب سنت‌گرایی و مدرنیته زمینه ایجاد امنیت اجتماعی در کشور هند را ایجاد کرده و به نوعی در این کشور امنیت اجتماعی در سطح مناسبی احساس می‌شود. مردم کشور هند علی‌رغم فقر و مشکلات مالی و معیشتی، بسیار سخت‌کوش و قانع بوده و مرتکب جرم و دزدی نمی‌شوند و در واقع به داشته‌های خود قانع هستند. به گونه‌ای که تعداد دزدی وسایل نقلیه و جرایم در این کشور بسیار پایین است.

 به عبارتی دیگر مردم هند از تجمل‌گرایی و خودنمایی پرهیز می‌کنند و در تلاش هستند تا با دارایی خود زندگی خوبی را برای خود و خانواده‌شان فراهم سازند. برخورد اغلب مردم این کشور با دیگران بسیار مودبانه و همراه با خونسردی بوده و سعی می‌کنند از قوانین کشور خود پیروی کنند. از این رو به طور کلی هندی‌ها، مردمی آرام و مؤدب هستند که از آداب و رسوم خود پیروی می‌‌کنند و احترام به بزرگ‌تر‌ها را همواره مورد توجه قرار می‌دهند.

به این ترتیب هنگام سفر به این کشور می‌توان به راحتی و با خاطری آسوده با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف درخواست کمک کنید. آن‌ها نیز پیشنهاداتی را به شما ارائه خواهند داد.

امنیت اجتماعی ارتباط با مردم - الی گشت

احترام به فرهنگ‌های مختلف  کشور هند

از دیگر نکاتی که هنگام سفر به هند لازم است مورد توجه قرار گیرد می‌توان به لزوم احترام به فرهنگ‌های مختلف  کشور هند اشاره کرد. با توجه به تنوع فرهنگی و گاها مذهبی این کشور ممکن است هنگام بازدید از مساجد و معابد مختلف آداب‌ورسوم افراد پیرو آیین‌ها را رعایت کنید. به عنوان مثال در برخی اماکن استفاده از روسری یا درآوردن کفش از جمله اعمال و آداب زیارت معابد و مساجد به شمار می‌رود که لازم است رعایت شود. در این راستا می‌توان به مطالعه و بررسی آیین‌ها و فرهنگ‌های مختلف موجود در این کشور پرداخت تا با اهمیت دادن و رعایت این آداب، احترام به فرهنگ و آیین‌های گوناگون این کشور محقق شود.

سخن نهایی امنیت هند

بنابراین به طور کلی می‌توان بیان کرد که امنیت هند بالا است و بیشتر توریست‌ها بعد از سفر به این کشور از بابت امنیت و شرایط موجود رضایت خاطر داشته‌اند. از طرفی دانشجویانی که با هدف مهاجرت تحصیلی به هند رفته‌اند، امنیت این کشور را تضمین می‌کنند، به گونه‌ای که اکثر دانشجویان ایرانی مقیم هند از امنیت اجتماعی در این کشور رضایت دارند و پایین بودن میزان جرایم و دزدی در شهرهای دانشجویی این کشور، همواره مورد توجه شهروندان خارجی این کشور قرار داشته است، با این وجود همیشه لازم است که هنگام تردد در سطح شهر مراقبت از مدارک، وجه نقد و وسایل گران قیمت خود را فراموش نکنید و تا حد ممکن با گروه از مکان‌های دیدنی این شهر بازدید کنید.

بیشتر بخوانید:

تخریب برج های دوقلو در هند با بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد منفجره/فیلم

تولید آیفون ۱۴ در کشور هند آغاز می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *