ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

این پنجره می‌تواند جاذبه های گردشگری را به گردشگران معرفی کند

مهندسان کره‌جنوبی در حال طراحی نوعی شیشه خاص برای پنجره اتوبوس های گردشگری هستند که قادر به معرفی کامل جاذبه های گردشگری به گردشگران است.

به گرارش توریسم‌اینترنشنال، ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در زمان قرارگیری در یک اتوبوس گردشگری به طور همزمان در حین تماشای جاذبه‌های گردشگری نیاز به دریافت اطلاعات در مورد جاذبه‌های گردشگری داشته باشید. اکنون شیشه‌های جدید اتوبوس مجهز به نمایشگر تعاملی واقعیت افزوده می‌تواند با نشان دادن اطلاعات روی شیشه به کاربران کمک کند.

فناوری جدید شامل یک دوربین ردیابی چشم و یک صفحه نمایش لمسی شفاف از نوع میکرو ال ای دی است که کاملاً سطح داخلی شیشه را می‌پوشاند. قرار است این فناوری هفته آینده در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شود. موسسه تحقیقات فناوری صنعتی کره جنوبی مسئول توسعه این فناوری است.

داده‌های جی پی اس می‌تواند با تعیین سرعت و موقعیت جغرافیایی خودرو به طور لحظه‌ای نوع جاذبه گردشگری مشاهده شده توسط فرد را تشخیص دهد. بدی ترتیب سیستم مورد نظر اطلاعات دریافتی را برای نمایش عکس کوچکی از جاذبه گردشگری روی صفحه به کار می‌گیرد. همچنین اطلاعاتی در کنار نمایش تصاویر در پشت شیشه دیده خواهد شد.

در صورتی که فرد نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که مشاهده می‌کند داشته باشد می‌تواند روی عکس مورد نظر ضربه بزند. با استفاده از این کار می‌توان اطلاعات مورد نیاز در مورد جاذبه گردشگری مورد نظر را در کادرهای متنی در اطراف تصویر آن مشاهده کرد. طبق گفته های شرکت سازنده این فناوری می‌تواند در انواع وسایل نقلیه از قبیل پنجره‌های قطار، قایق های گردشگری و انواع خودرو مورد استفاده قرار بگیرد. فناوری به کار گرفته شده در این سیستم مشابه فناوری شیشه آکواریوم‌های عمومی است که معمولاً اطلاعاتی را درباره ماهی‌های در حال مشاهده به افراد ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *