ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳
جشنواره عکس خراسانگرد

برگزاری دومین جشنواره عکس خراسانگرد

دومین جشنواره عکس خراسانگردبا اطلاعیه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزاری می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ یوسف بیدخوری افزود: نخستین جشنواره عکس خراسانگرد پارسال برگزار شد و با توجه به استقبال عکاسان علاقه مند، برگزاری دومین جشنواره با رویکرد بین المللی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جشنواره محدوده جغرافیایی خراسان بزرگ مد نظر است، ادامه داد: علاقه‌مندان و عکاسان ایرانی و خارجی قادر خواهند بود با موضوعات آثار و بنا‌های تاریخی، مذهبی، گردشگری، توریستی، موزه ها، آیین، آداب و رسوم، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، گردشگری کشاورزی و غذا، با تاکید بر آثار و بنا‌های تاریخی مذهبی، مسیر راه ابریشم و جاده ولایت تصاویر خود را ارسال کنند.
دبیر جشنواره عکس خراسانگرد تصریح کرد: این جشنواره دو بخش ویژه شامل امام رضا (ع) با موضوعات سبک زندگی رضوی، کاروان‌ها و گروه‌های زائر پیاده و کاروانسرا‌های خراسان بزرگ نیز دارد.
بیدخوری افزود: در بخش بین الملل، حضور هنرمندان فرهنگ و هنر و آیینی خراسان در رویدادها، فستیوال‌ها و جشنواره‌های گردشگری و غذا، نمود سبک معماری خراسان در جهان، نمایش آثار تاریخی خراسان در موزه‌های دنیا، مجسمه‌های مشاهیر خراسان و… راه ابریشم (جاده ابریشم)، جاده ولایت یا هجرت تاریخی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو مد نظر است.
او یادآور شد: این جشنواره به‌صورت کلی در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار و به‌زودی فراخوان جشنواره نیز منتشر خواهد شد.
به گفته وی، پس از داوری، نمایشگاه آثار برگزیده، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی جهانگردی و در هفته گرامیداشت گردشگری به نمایش گذاشته و از برگزیدگان قدردانی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *