د٫ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه سرمایه‌گذاری گردشگری در کردستان

استاندار کردستان از برگزاری نمایشگاه سرمایه‌گذاری گردشگری در کردستان خبر داد و گفت: هدف از این مراسم آشنا کردن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با پروژه های گردشگری درحال اجرا در استان است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، زارعی کوشا بعد از ظهر شنبه در بازدید از روند احداث بوستان‌های روجیار و پیرچنار سنندج اظهار کرد: اقدامات شهرداری در احداث بوستان‌های روجیار و پیرچنار سنندج، کار جهادی محسوب می‌شود که در راستای نیازهای سنندج احداث شده است.

وی افزود: در چهار ماه اخیر اجرای پروژه ۲۰ هکتاری بوستان روجیار و پروژه پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار سنندج آغاز شده و امیدواریم که سریع‌تر تکمیل و در اختیار گردشگران مردم قرار گیرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: عامل توفیق در مسیر پیشرفت استان همبستگی در مدیریت و اجراست و اگر ارگانی مسئولیت خود را مجزا بداند ما به توسعه متوازن دست نخواهیم یافت.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: از محورهای مهم توسعه کردستان گردشگری است و مجموعه کارهایی که در استان انجام گرفت از جمله میزبانی اربعین تا پروژه‌های صلوات‌آباد و طرح‌های شهری همگی موجب تقویت توسعه استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی در حوزه صنایع دستی هم پیش‌بینی شده که با جدیت دنبال می‌شود، عنوان کرد: از پیمانکاران، مشاوران، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و معاون عمرانی استانداری در هماهنگی بین پروژه‌های استان که متضمن تعهد به مردم و آیندگان است، تقدیر می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون پروژه پیرچنار سنندج ۵۵ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با تکمیل آن شاهد پذیرش گردشگران بیشتر و توسعه اقتصادی استان کردستان باشیم.

استاندار کردستان یادآور شد: سال قبل در استان کردستان اعلام کردیم سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی کردستان است و امروز اخبار خوشایند را به مردم اعلام می‌کنیم و فعالیت‌های مؤثری در استان انجام شده که رضایتمندی خوبی در کل شهر چه حاشیه و چه هسته مرکزی شهر را شاهدیم.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: پروژه‌های امروز مهم و محوری بود که بوستان روجیار در مجموعه ابیدر سنندج تلفیقی از امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی را داراست و بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارد و دسترسی‌های خوبی را برای مردم فراهم و زیرساخت تفریحی و رفاهی را به دنبال خواهد داشت.

افزایش سرانه فضای سبز در سنندج

زارعی‌کوشا گفت: از شاخص‌های توسعه یافتگی سرانه‌های فضای سبز شهر و استان است که با اتمام این دو پروژه یک و نیم متر مربع به ازای هر نفر به سرانه فضای سبز سنندج اضافه می‌شود که نشان از مدیریت استان و شهری به توجه فضای سبز استان است.

وی اضافه کرد: آنچه که امروز در استان و سنندج برای توسعه فضای سبز و گردشگری نیاز داریم در این دو پروژه دیده شده و یک امکان ویژه برای مردم خواهد بود.

استاندار کردستان از برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در سنندج خبر داد و اذعان کرد: این همایش در آینده نزدیک در حوزه سرمایه گذاری با معرفی چند هزار میلیارد تومان پروژه برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *