چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

تاکید امام جمعه دشتستان بر ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری

امام جمعه شهرستان دشستان در خطبه نماز جمعه خود به ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به اهمیت بهره گیری از مربی و مشاور اظهار داشت: احساس نیاز به مشورت در انسان از نشانه‌های خرد گرایی و کمال و تحول مطلوب شخصیت است.

وی اضافه کرد: انسان‌های عاقل و اندیشمند بیش از دیگران خود را نیازمند مشورت می‌بینند و آنان که به کمال عقلانی می‌اندیشند، همواره دوست می‌دارند که از منبع عقل و دانش و تجارب ارزشمند عقلا و خردورزان، متخصصان و مشاوران بهره مند شوند.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: دانش افزایی از طریق مطالعه و رایزنی و مشورت و بهره گیری از مشاوره با دیگران از ویژگی‌های اهل خرد و صاحبان عقل و اندیشه برتر است.

وی با اشاره به اهمیت حضور و اقامه نماز در مسجد افزود: بر اساس روایات اهل بیت (ع) خداوند اثرات ویژه‌ای برای مساجد قرار داده است تا علاوه بر اقامه نماز جماعت، از ثمرات معنوی بسیار خداوند در این زمینه بهره‌مند شوند

مصلح با اشاره به ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی ادامه داد: ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه باید کتاب خواندن را در خانواده ترویج کرد تاکید کرد: بهتر است یک ساعت مشترک را برای مطالعه با خانواده اختصاص داد. هدیه کردن کتاب در شکوفایی علاقه به کتاب گام مهمی است.

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت سالروز شهادت پدر اقتدار موشکی ایران بیان کرد: ۲۱ آبان ماه سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است که پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حاج حسن طهرانی مقدم بود که همچنان مجهول القدر است؛ پدر اقتدار موشکی ایران است.

وی با اشاره به توانمندی جبهه مقاومت در جنگ غزه گفت: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و این موضوع در سخنان دبیر کل حکیم و شجاع حزب‌الله مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مصلح اظهار داشت: اگر با طوفان‌الاقصی حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی اسرائیل چیزی باقی نماند حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دشتستان تصریح کرد: دشتستان دارای طبیعت زیبا، تاریخ کهن، آثار تاریخی و… است که باید برای جذب گردشگر در شهرستان اقدامات اساسی انجام شود.

امام جمعه دشتستان خواستار فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از مسافرخانه و مهمانپذیر و پارک‌های سرسبز زیبا و جذاب و امکانات بهداشتی برای مسافران شد و افزود: معرفی شهرستان یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اصلاح جاده ورودی که شهر برازجان را به حاشیه کشانده است اضافه کرد: تعطیلی خانه مبله هایی که بدون مجوز و غیرقانونی و به دور از نظارت فعالیت دارند باید دنبال شود.

حجت الاسلام مصلح با دعوت به همکاری مردم در اجرای طرح غربال گری سلامت خانواده‌ها با مراجعه فعالان بهداشتی به منازل افزود: در این طرح پایش بیماری‌ها اعم از دیابت و فشار خون انجام می‌شود که گام بسیار مهمی در جهت پیشگیری از بیماری‌های مزمن و کاهش هزینه‌های درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *