ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

تسهیل روادید و پرواز مستقیم میان ایران و بلاروس در دستورکار قرار گرفت

مقام های دیپلماتیک ایران و بلاروس بر آسان کردن روند صدور روادید میان دو کشور به مثابه بخشی از توافقات روسای جمهور دو کشور که پیشتر انجام شده، تاکید کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ به تازگی مدیران کل امور کنسولی وزارتخانه های خارجه ایران و بلاروس، در جریان مذاکرات خود در شهر مینسک پایتخت بلاروس، در مورد تسهیل روند صدور روادید میان دو کشور توافق کردند.

در این نشست که با حضور مدیران ارشد مرزبانی، مهاجرت و حمل و نقل هوایی بلاروس برگزار شد، دو طرف در خصوص تسهیل صدور روادید گردشگری از سوی مقامات جمهوری بلاروس برای شهروندان ایرانی به منظور تسریع در برقراری پرواز مستقیم به عنوان توافق روسای جمهور دو کشور، به تفاهم رسیدند.
علیرضا محمودی و آندری کوژان مدیران کل کنسولی وزارت امور خارجه ایران و بلاروس همچنین درباره تسهیل شرایط صدور روادید برای تجار و رانندگان ترانزیت نیز به توافق دست یافتند.
شناسایی گواهینامه‌های رانندگی دو کشور، توسعه همکاری‌های دانشگاهی و مسائل مرتبط با تأیید مدارک تحصیلی دانشجویان، لزوم تسریع تصویب موافقتنامه استرداد مجرمین از سوی طرف بلاروسی و بررسی همکاری‌های دو کشور برای مقابله با قاچاق انسان از دیگر موارد مورد گفتگوی دو طرف در این ملاقات بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *