ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
روستای شانه تراش

توسعه بوم گردی و گردشگری در روستاهای استان مازندران

استاندار مازندران با حضور در روستای شانه تراش با تاکید بر ظرفیت های بالای گردشگری در استان مازندارن اعلام کرد: از توسعه بوم گردی در این روستاها حمایت می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سیدمحمود حسینی پور در جمع اهالی روستای شانه تراش دوهزار تنکابن با عنوان اینکه طرح هادی روستای شانه تراش با نگاه حداکثری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم می توانیم شاهد توسعه زیرساختی این روستا باشیم و همچنین یک دستگاه خودرو حمل زباله برای این روستا از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی باید درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: می توانیم بدون دخالت دیگران و با اتکای به توان خودمان تمام‌ عرصه های سیاسی اقتصادی مان را اعتلا ببخشیم و آباد کنیم و در اینمورد شانه تراش مثال صادقی برای همه ماست. امروز هرکسی به روستای شانه تراش می آید مجذوب طراحی، بازسازی و نوسازی که در اینجا صورت گرفته، قرار می‌گیرد که محصول کار برخی جوانان و مردم در این‌روستا است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه جوانان این منطقه با مدارک فوق لیسانس و دکتری نباید در منازل بمانند و منتظر شغل دولتی باشند، افزود: کار مهمی که با وجود مناظر زیبا در این منطقه انجام شده است باید تداوم پیدا کند و توقع داریم رونق دامداری و کشاورزی به حداکثر ظرفیت در منطقه برسد و خدمات گردشگری به عنوان یک محرک فعال اقتصادی باید تقویت شود.

 حسینی پور تصریح کرد: روستای شانه تراش با نقش آفرینی جوانان به مقصد گردشگری تبدیل شده است، درحالیکه در گذشته حتی مسیر گردشگری هم نبوده است. سازوکارها و تمهیدات توسعه این روستا باید تکمیل گردد تا بتوانیم شاهد اسکان ۵۰۰ نفر در طول شبانه روز در شانه تراش باشیم.

سید محمود حسینی‌پور اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی گردشگری صنعت بوم گردی است که باید در این روستا با تقویت زیرساخت های مورد نیاز زمینه حضور گردشگران خارجی را در این منطقه فراهم کنیم.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان موظف است حداکثر تسهیلات را به توسعه گردشگری این روستا اختصاص دهد تا جوانان این منطقه بتوانند اقتصاد روستا را فعال و پویا کنند.

بیشتر بخوانید:

آغازدوره های آموزش رانندگان تاکسی تنکابن در حوزه گردشگری

برای اجاره ویلا در شمال چه شرایطی باید داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *