پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

توسعه زیرساخت های گردشگری خاش در گرو کمک های دولتی است

شهدار خاش ضمن اشاره به زیرساخت های گردشگری فرسوده این شهر گفت: برای بازسازی زیرساخت های گردشگری نیازمند کمک های بیشتر دولت هستیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مهدی شهنوازی صبح جمعه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان بیان کرد: وجود چند اثر مهم تاریخی و فرهنگی مانند قلعه حیدرآباد، مسجد جامع و مناره زیبای آن، بازارچه سرپوشیده و مساجد جامع اهل سنت در دل شهر خاش، نشان دهنده قدمت تاریخی و گردشگری این منطقه است.

وی اظهار کرد: نخستین شهرداری استان در خاش ایجاد شده و نخستین بوستان سیستان و بلوچستان نیز بوستان تفتان بوده که در خاش قرار دارد و همچنان نیز زیبا و پایدار بوده و از دور خودنمایی می‌کند.

شهردار خاش افزود: کمبود سرویس‌های بهداشتی، کمبود مکان برای استراحت شهروندان و گردشگران و نبود فضای مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های خاشی و مسافران عبوری و مهمانان نوروزی دغدغه مهم شهروندان و مسؤولان خاش بوده که امیدواریم با همکاری میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان بتوانیم به بخشی از این نیازمندی‌ها و دغدغه‌های مردم پاسخ دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: در حوزه ایجاد سرویس‌های بهداشتی و تجهیز آنها در جوار قلعه تاریخی حیدرآباد و بوستان تفتان آمادگی داریم، اما برای حفظ و نگهداری آنها باید شهرداری خاش پای کار باشد.

محمد هادی طهرانی مقدم افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان و پارک سرحد و آثار تاریخی و گردشگری خاش، از فرصت‌های بی بدیل برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در خاش هستند و باید میراث فرهنگی شهرستان و شهرداری خاش به بهترین نحو از فرصت در اختیار، برای تأمین رفاه و آسایش مردم و مسافران بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *