پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
کاروانسرای سمنان

ثبت جهانی کاروانسراهای استان سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  از ثبت جهانی ۶ کاروانسرای این استان در فهرست آثار جهانی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ضریب اشغال تخت‌ها به عنوان یک شاخص برای سنجش حقیقی یک مقصد گردشگری است و برای اینکه یک استان را مقصد گردشگری بدانیم، باید میزان ضریب اشغال تخت‌ها در آن از مرز ۵۰ درصد بگذرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که ضریب اشغال تخت‌ها در هتل‌ها و تأسیسات گردشگری مرکز استان هم‌اینک ۸۰ درصد و این شاخص به طور متوسط در استان نیز ۶۵ درصد است.

کرم‌زاده گفت: ضریب اشغال تخت‌ها، گویای این است که استان سمنان هم‌اینک به عنوان یک مقصد گردشگری در سطح کشور مطرح است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه در کمتر استانی اتفاق می‌افتد که ضریب اشغال تخت‌ها از ۱۰۰ درصد عبور کند، افزود: حدود دو ماه پیش ضریب اشغال تخت‌ها در استان سمنان به بیش از ۱۰۳ درصد هم رسید.

کرم‌زاده رشد و توسعه بیش از پیش اقتصاد گردشگری در این استان را مستلزم تکمیل زیرساخت‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این باید در زمینه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان و برپایی رویدادهای ملی و بین‌المللی در استان تلاش بیشتری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به تعدد مراکز گردشگری در حال ساخت در این استان افزود: تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری را افزایش داده و زمینه برپایی رویدادهای ملی و بین‌المللی در استان را فراهم کند.

وی با ابراز رضایت از خدمات کیفی بوم‌گردی‌های استان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ استان سمنان از موفق‌ترین اقامتگاه‌های کشور در زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تنوع نان‌های استان به عنوان یک جاذبه مهم در حوزه غذایی یاد کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ نوع نان در استان پخته می‌شود و با توجه به علاقه‌مندی گردشگران، مراکز و تأسیسات گردشگری استان را ملزم به ارائه غذاهای بومی و افزایش تنوع غذایی در وعده‌های مختلف کردیم.

کرم‌زاده از استان پهناور سمنان به عنوان دیار جاذبه‌های رنگارنگ یاد کرد و گفت: استان سمنان به استثنای جاذبه‌های دریایی، تمام اقلیم‌های دیگر از بیابان و کویر گرفته تا دشت و کوهستان و جنگل و…را یک‌جا در خود دارد.

وی از وجود افزون بر ۹۰۰ اثر منقول و غیرمنقول ثبت ملی شده در این استان به عنوان فرصتی برای بهبود اقتصاد گردشگری در استان نام برد و تصریح کرد: زیباترین کاروانسراهای تاریخی کشور در این استان واقع شده‌ و ۶ کاروانسرای استان نیز در صف ثبت جهانی است.

کرم‌زاده از وجود یک اثر جهانی در استان سمنان خبر داد و گفت: جنگل هیرکانی ابر که به ثبت جهانی رسیده نیز ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی در این استان است.

بیشتر بخوانید:

ثبت آثار تاریخی سمنان در فهرست ملی

پیگیری های استان سمنان برای ثبت جهانی شهر تاریخی بسطام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *