ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

جان گرفتن صنعت گردشگری استان فارس به لطف حمایت های بخش خصوصی

تنها چالش اساسی استان های گردشگری کشور از جمله استان فارس، نبود سرمایه کافی برای توسعه این صنعت می‌باشد؛ اما خوشبختانه در ماه های اخیر با حمایت بخش خصوصی این مشکل تا حد زیادی حل شده است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، فارس بیش از سه‌هزار و ۲۰۰ میراث طبیعی، تاریخی و ناملموس ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که برخی از آنها شناخته شده است و بازدیدکنندگان سالانه آن میلیونی است و بسیاری دیگر ناشناخته مانده اند.

این استان با میزبانی از ۱۴ اثر جهانی، جایگاه برجسته‌ای در پذیرش جهانگردان نیز دارد و این همه شرایطی را فراهم کرده تا صنعت گردشگری بتواند به تنهایی اقتصاد این استان را شکوفا کند.

سرمایه‌های خصوصی، خون تازه در رگ‌های گردشگری فارس

فرش قرمز استاندار برای سرمایه‌گذاران گردشگری

جذب سرمایه‌های خصوصی شاه‌کلیدی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری استاندارد، مدیریت بهینه و شکوفایی گردشگری در این استان گردشگرپذیر است.

به عقیده کارشناسان، بخش خصوصی همواره کارآمدی خود را در عرصه‌های مختلف اقتصادی نشان داده و پیچ‌خم‌های پردرسر در مسیر سرمایه‌گذاری گردشگری مانعی برای توسعه در این بخش است.

استاندار فارس در دولت سیزدهم همواره در ۲ سال اخیر مداوم از حضور سرمایه‌گذاران خصوصی در فارس استقبال و برای تسهیلگری در مسیر فعالیت آنها اعلام آمادگی کرده است.

دکتر محمدهادی ایمانیه در یکی از سخنرانیهای خود، هرگونه مانع تراشی در مسیر سرمایه‌گذاری را خیانت به کشور و مردم دانسته و گفت: باید تمام توان و کوشش خود را به کار گیریم تا موانع پیش روی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی رفع شود.

او در دیدار با نخبگان گردشگری فارس همزمان با برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، با تاکید دوباره بر حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه، یادآور شد که روزهای شنبه و چهارشنبه در مهمانسرای دولت میزبان سرمایه گذاران است و در ادامه پیشنهادهای نیز برای سرمایه گذاری در آزادراه شیراز- اصفهان به عنوان یک مسیر گردشگری ارائه کرد.

سرمایه‌های خصوصی، خون تازه در رگ‌های گردشگری فارس

ورود ۲۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌ تازه به صنعت گردشگری فارس

در ماه‌های اخیر خبرهای خوشی از سرمایه‌گذاری خصوصی در گردشگری فارس شنیده می‌شود، چنانکه استاندار فارس ماه گذشته از آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی این مجموعه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و به گفته معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس ۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری این استان در ۲ نمایشگاه بین‌المللی شیراز و تهران به سرمایه‌گذاران خصوصی ارائه شد.

اما خبر تازه اینکه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: با تصویب هشت پروژه گردشگری، ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در صنعت گردشگری فارس سرمایه‌گذاری شد.

محمدثابت اقلیدی گفت: این تعداد پروژه درشهرستان‌های شیراز، سپیدان، اوز، بیضاء، کوار و فیروزآباد واقع شده است.

آنطور که او گفت در کمیته تخصصی اخیر، ساخت ۲۱ پروژه بزرگ شامل اقامتگاه بوم گردی ، هتل ، مجتمع و اردوگاه گردشگری، سفره خانه سنتی و مرکز سرگرمی و تفریحی بررسی و هشت پروژه تصویب و پنج پرونده تمدید موافقت اصولی و دیگر پرونده‌ها نیز به بررسی مجدد موکول شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: مراحل احداث یک اقامتگاه سنتی، ۲ هتل و ۲ اردوگاه گردشگری در شهرستان‌های شیراز و سپیدان، یک هتل در کوار، یک اقامتگاه بوم گردی در بیضا و یک مجتمع گردشگری نیز در سپیدان به زودی اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *