د٫ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۴۰۳

حضور بی سابقه گردشگران در کرمانشاه

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت:از ابتدای تعطیلات نوروز تا به این لحظه حدود ۲۰۸ هزار گردشگر در استان اقامت گزیده اند که ۵۰ درصد انان در مراکز اقامتی رسمی مثل هتل ها اسکان دارند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،داریوش فرمانی بااشاره به اسکان ۲۰۸ هزار و ۶۶۲ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان طی ایام نوروز، اظهارکرد: حدود ۵۰ درصد از این تعداد در مراکز اقامتی رسمی استان یعنی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمانسراها، خانه مسافرها و اقامتگاه های بوم گردی اسکان پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۴۴ درصد  از این آمار هم در مراکز اقامتی غیر رسمی یعنی مدارس، میهمانسرای ادارات و خوابگاه های دانشجویی و نیز شش درصد هم در مراکز اقامتی اضطراری شامل کمپ های شهرداری و سالن های ورزشی اسکان یافته‌اند.

سرپرست میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین از آغاز تعطیلات نوروزی جمعا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان شامل اماکن تاریخی، مذهبی، توریستی، طبیعی، تفریحی و دست ساز بازدید کرده‌اند.

وی در ادامه از انجام ۶۵۰ فقره بازدید نظارتی از مراکز خدمات دهنده به گردشگران و مسافران نوروزی در این ایام هم خبرداد و گفت: در پی انجام این بازدیدهای نظارتی حکم فعالیت ۱۰ مرکز به دلیل تخلف به حالت تعلیق درآمد و برای یازده مرکز هم اخطار کتبی صادر شد.

فرمانی با بیان اینکه به ۸۰ مرکز هم به دلیل تخلف تذکر داده شد، گفت: ۵۲ مرکز هم به دلیل ارائه خدمات مطلوب به گردشگران مورد تشویق قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *