د٫ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۴۰۳

در روز های اخیر ۱۰ هزار گردشگر از استان فارس بازدید کردند

استان فارس یکی از قطب های تاریخی و گردشگری کشور محسوب می‌شود.حال مدیر گردشگری و صنایع دستی این استان از بازدید ۱۰ هزار و ۵۰۰ توریست خارجی از این استان در روز های اخیر خبر داده است و اظهار کرده که این رقم در سال های گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،از فارس ۱۱۱ میراث تاریخی منقول، سه هزار و ۹۷ میراث نامنقول،۵۵ اثر طبیعی و ۱۰۹ میراث ناملموس فرهنگی در فهرست ملی میراث فرهنگی به ثبت رسیده و ۱۱ اثر آن ثبت جهانی است که هر یک از اینها بستری ارزشمند برای رقم خوردن جهشی در اقتصاد گردشگری ایران‌ زمین است.

امروز مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد که در حدود یک ماه اخیر بیش از ۱۰ هزار گردشگری خارجی از آثار تاریخی – فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

به گفته سید مؤید محسن‌نژاد مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از سه هزار بازدیدکننده در صدر مقاصد بازدید شده گردشگران خارجی در این بازه زمانی است و پس از آن آرامگاه حافظ با بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ بازدید کننده دومین مقصد بازدید گردشگران بود.

او اضافه کرد: پس از تخت جمشید و حافظیه، مجموعه جهانی پاسارگاد نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ بار از سوی خارجی ها بازدید شده و نقش رستم، ارگ کریم‌خان زند و آرامگاه سعدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *