چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

علت ایجاد سوراخ های بزرگ وسط ساختمان های هنگ کنگی چیست؟

اگر تاکنون به جزیره هنگ کنگ سفر کرده باشید و ساختمان های آنرا دیده باشید متوجه خواهید شد در معماری اکثر آنها یک سوراخ بزرگ وجود دارد.

 

در ادامه این مطلب مارا همراهی کنید تا به راز این سوراخ های بزرگ پی ببرید.

در مورد فنگ شویی چه می دانید؟

شاید برایتان سوال شده باشد که فنگ شویی چه ارتباطی با آسمانخراش های هنگ کنگ دارد، در جواب باید گفت که ارتباط مستقیم! اول بد نیست کمی از فگ شویی بدانید. فنگ شویی یک فلسفه ی کهن چینی است که بر طبق آن، موقعیت قرار گیری اشیای یک خانه و ساختمان ها در صورتی که در سازگاری با طبیعت باشد، باعث خوش شانسی می شود و این باور، ریشه در فرهنگ هنگ کنگ دارد.

هنگ کنگی ها براین باورند که همه ی اجزای یک ساختمان، از شکل آن گرفته تا نما و ظاهر، موقعیت در ورودی و موقعیت قرارگیری مبلمان و وسایل داخل خانه می تواند تاثیر زیادی روی رونق کار و تجارت داشته باشد. به دلیل این باور، تقریبا در ساخت همه ی خانه ها از مشاوران فنگ شویی کمک گرفته می شود.

در انقلاب فرهنگی ای که در دهه ی ۱۹۶۰ در چین اتفاق افتاد، فنگ شویی به طور کامل سرکوب و توقیف شد اما باز امروزه می بینیم که به فرهنگ این کشور برگشته و حتی در مواردی دچار خرافات بدی شده است. حتی در بعضی از قسمت های بسیار مدرن هنگ کنگ، هنوز هم از مشاوران فنگ شویی در ساخت خانه استفاده می شود چون می خواهند جانب احتیاط را رعایت کنند و عقیده دارند که پیشگیری بهتر از درمان است!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مشاوران فنگ شویی دقیقا چه کاری انجام می هند، این مشاوران هزینه ی زیادی را بابت مشاوره دادن می گیرند و در مواردی بعضی از توصیه های آن ها بسیار ساده است، مثلا اینکه آنها می گویند باید در زیر فرش ها سکه قرار دهید و یا اینکه باید میز مدیر شرکت را مدام تغییر مکان دهید اما در مواردی توصیه های آن ها بسیار گران خواهد بود مثلا زمان هایی که از مالک می خواهند تا ساختمان را بازسازی کند و همه چیز را از نو بسازد.

در برج بانک اصلی هنگ کنگ، خبری از فنگ شویی نیست و به همین دلیل هم در بیشتر مواقع سال خالی از جمعیت است و مراجعه کننده ی زیادی ندارد. علاوه بر این، مشاوران فنگ شویی بر این عقیده اند که گوشه های تیز این ساختمان باعث می شود تا همه ی انرژی های منفی آن، به ساختمان های مجاور وارد شود. با توجه به فنگ شویی، ساختمان هایی که امروزوه در هنگ کنگ ساخته می شوند، قوانین را به بهترین شکل ممکن رعایت می کنند. وجود کوه در پشت و آب در جلوی آسمانخراش های هنگ کنگ با توجه به قوانین فنگ شویی  فوق العاده است آنها بر این عقیده اند که این کوه ها جایگاه اژدهایی هستند که مظهر قدرت و انرژی فوق العاده زیادی اند.

حالا مشخص شد که چرا آسمانخراش های هنگ کنگ را سوراخ دار می سازند، از این طریق اژدهای روی کوه می تواند از سوراخ رد شده و خود را به دریا برساند و در نتیجه باد این انرژی مثبت را به ساختمان های اطراف بپراکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *