ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

عملکرد موفق کرمانشاه در جذب گردشگران نوروزی

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: در نیمه نخست نوروز امسال بیش از یک میلیون گردشگر به استان سفر کردند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۸ فروردین، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز هفتم فروردین جمعا یک میلیون و ۷۸هزار و ۷۱۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین آمار بازدید گردشگران مربوط به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، دست‌ساز، موزه‌ها و فرهنگی است.

او از اقامت ۱۰۸هزار و ۷۵۸ مسافر نوروزی نیز در سطح استان در این مدت خبرداد و گفت: این تعداد مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده‌اند.

فرمانی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار اقامت در مراکز اقامتی رسمی مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و میهمانپذیرها بوده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در این مدت ۱۰۵۴ فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان نیز انجام شده، افزود: بدنبال اجرای این بازدیدهای نظارتی برای ۶۱ واحد که بهترین عملکرد را در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی داشتند، گواهی تشویقی صادر شد.

او یادآور شد: همچنین ۱۴۸ واحد متخلف تذکر، ۲۳ واحد اخطار کتبی و پنج واحد گردشگری نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات و اخطارها تعطیل و تعلیق شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *