پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳
همکاری دانشگاه ها با وزارت میراث فرهنگی

فراخوان همکاری دانشگاهیان با وزارت میراث فرهنگی

وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی از اعلام فراخوانی برای همکاری گروه‌های دانشجویی برای روایتگری اماکن تاریخی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مسئولان کم شدن نشاط و شادی جامعه است، گفت: باید برای این موضوع همه دستگاه ها از جمله رسانه ها، آموزش و پرورش  و نهادهای تعلیم و تربیت ما مسئول هستند.

وی افزود: یکی از وظایفمان در راستای افزایش نشاط اجتماعی و شادی مردم در میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فراهم کردن امکانی برای در اختیار قرار دادن موزه ها و اماکن تاریخی و برگزاری برنامه های مختلف است.

دارابی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با‌‌ موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران، گفت: اساتید و گروه‌های دانشجویی به عنوان راهنما در اماکن تاریخی می توانند به ما کمک کنند، گروه‌های دانشجویی برای همکاری با وزارت میراث فرهنگی می‌توانند به دفاتر وزارتخانه در استان‌ها مراجعه و اعلام همکاری کنند.

* ایران در حوزه میراث فرهنگی جزء ۱۰ کشور اول دنیاست

وی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه میراث فرهنگی جزء ۱۰ کشور اول دنیاست، خاطرنشان کرد: ایران در آسیا رتبه ۵ دنیار را دارد و با توجه به سرمایه‌ای که دارد در همه موارد به ویژه روایتگری نیاز به نهضت مردمی داریم و در این راستا دانشگاهیان می‌توانند بسیار کمک کنند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ساز و کار همکاری دانشگاهیان با وزارت میراث فرهنگی برنامه‌ریزی و به زودی فراخوانی  در این زمینه منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بازنگری در گردشگری آسان نخواهد بود

راه اندازی سامانه تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *