ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

قشم می‌تواند برای دیگر شهر های کشور الگوی مناسبی در زمینه گردشگری باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در کنفرانسی گفت: جزیره قشم به واسطه ظرفیت های بزرگ گردشگری، می‌تواند تبدیل به یکی از الگو های کشور در زمینه توریسم و گردشگری شود.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی روز پنجشنبه در بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳، اظهار کرد: جزیره قشم در عرصه گردشگری دارای شرایط و ویژگی هایی است که می تواند به عنوان الگو در ایران اسلامی معرفی شود.

وی ادامه داد: گردشگری جزیره قشم یک گردشگری خانواده محور و براساس هویت و تمدن مکتب هنری و فرهنگی خلیج فارس است که در قرن های گذشته در فرهنگ کشورهای جنوب خلیج فارس نیز خود را نشان داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه جزیره قشم مجمع اقتصاد دریاپایه در ایران است، افزود: این جزیره تنها نقطه ای در شمال خلیج فارس و دریای عمان است که تمامی کسب و کارهای دریاپایه را داراست.

به گفته پیغامی؛ جزیره قشم نقطه اتصال فرهنگی و تمدنی منطقه خلیج فارس با سایر تمدن هاست و همواره دارای جایگاه ویژه ای بوده که از آن به عنوان مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس یاد می کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ دریاپایه، تصریح کرد: فرهنگ دریاپایه تنها مربوط به حاشیه دریاها و سواحل نیست و نگاه مقام معظم رهبری به مقوله دریا و فرهنگ دریاپایه، یک موضوع تمدنی است که باید مورد توجه تمام ایرانیان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و جزیره تمدنی قشم بخشی از دارایی های تمامی ایرانیان است که باید با ترویج فرهنگ دریاپایه از فرصت های گردشگری و اقتصادی آن بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع برخی از ناهماهنگی های موجود در حوزه خدمات سفر باید تمامی دستگاه ها و سازمان های مسوول با هم افزایی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳ با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، عادل پیغامی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، غلامرضا خلیلی نیا معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، محمد فرزاد میرزایی مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و با شرکت معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی خدمات رسان در قشم برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *