ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری کردستان کافی نیست

معاون امور مجلس، وزارت میراث‌فرهنگی ضمن اشاره به پتانسیل های انبوه کردستان در گردشگری گفت: باید حجم سرمایه گذاری های انجام شده در کردستان به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جواد واحدی عصر پنجشنبه در سفر به استان کردستان و حضور در جلسه شورای اداری این استان اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کردستان، اقدامات بسیار مناسبی در سه حوزه مدیریتی انجام و اعتبارات خوبی هم جذب شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی ضمن تقدیر از کسب رتبه‌های متعدد برتر کردستان در رتبه‌بندی‌های استانی وزارت میراث‌فرهنگی، افزود: این موفقیت بیانگر میزان تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، رسانه‌ها و در رأس آن استاندار کردستان است، چرا که از زمان حضور ایشان تاکنون شاهد پیگیری‌ها و تحولات خوبی در حوزه مأموریتی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور همواره بر موضوع گردشگری و اولویت دادن به این مقوله مهم در تمام تصمیم‌گیری‌ها تأکید دارد، گفت: خوشبختانه دولت نیز به این اتفاق‌نظر رسیده است که صنعت گردشگری از صنایع پردرآمد برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

واحدی با بیان اینکه مدیریت محدودیت است و مصونیت نیست، عنوان کرد: در حوزه مدیریتی همواره شاهد مباحث و موضوعات گوناگونی بوده‌ایم لذا اولین تأکید و توصیه این است که مدیران باید پاسخگوی مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند باشند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی یادآور شد: جای‌جای استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است و وزارت میراث‌فرهنگی این آمادگی را دارد تا در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان همکاری لازم را داشته باشد.

وی ضمن تسلیت و محکوم کردن حمله ددمنشانه و غیرانسانی رژیم جعلی اسرائیل به بیمارستان، اظهار امیدواری کرد دیگر شاهد این جنایت‌ها در هیچ جای دنیا نباشیم.

رضایتمندی ۱۰۰ درصدی زوار حسینی از خدمات ارائه شده در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان نیز در این جلسه از رضایتمندی ۱۰۰ درصدی زائران اربعین حسینی در استان و پایانه مرزی باشماق مریوان خبر داد.

منصور مهرزاد بیان کرد: خوشبختانه استان کردستان طی دو سال اخیر توانسته است اقدامات بسیار مهمی را با همت استاندار کردستان و همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم جهادی است، اظهار کرد: خوشبختانه و به یمن و برکت دولت سیزدهم توانسته‌ایم در جذب اعتبارات ملی و استانی جهشی سه برابری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد فرصت سرمایه‌گذاری در قالب ۲۲ بسته در حوزه گردشگری با همکاری ادارت مربوطه آماده داریم.

مهرزاد افزود: ۱۵ طرح گردشگری طی دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است و سه طرح دیگر نیز با اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰ نفر در کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این استان برای دومین سال پیاپی افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی را در مرز باشماق مریوان داشت، بیان کرد: خوشبختانه پس از ارزیابی‌های انجام شده، شاهد رضایتمندی ۱۰۰ درصدی زوار حسینی از خدمات ارائه شده مسئولان، نهادها و به‌ویژه مردم مهمان‌نواز کردستان در مرز باشماق مریوان بودیم.

وی با تشریح برخی از اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در شش ماه گذشته سال، یادآور شد: راه‌اندازی موزه‌شهر سقز، انجام پروژه‌های اثربخش بناهای تاریخی به‌ویژه عمارت مشیر دیوان، افزایش اعتبارات استانی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افتتاح موزه فرش بیجار، ثبت میراث‌ناملموس طبیعی و تعیین حرایم و تعیین مدیر پایگاه‌های کرفتو و زیویه و منطقه جهانی هورامان و جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات اداره‌کل از جمله اقدامات این مجموعه بوده است.

مهرزاد گفت: کسب رتبه برتر استان کردستان در برگزاری رویدادهای گردشگری، کسب رتبه برتر معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز و کسب رتبه برتر روابط‌عمومی این مجموعه در ارزیابی عملکرد نوروز ۱۴۰۲، تحقق ۷۸ درصد اعتبارات سال‌جاری و پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ از دیگر اقدامات و افتخارات کسب شده در ۶ ماه اول امسال بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه بیش از ۴۰ پروژه در حال مرمت داریم، گفت: برگزاری اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور، برگزاری جشنواره‌های توت‌فرنگی و گلاب‌گیری، جشنواره غذاهای سنتی و برگزاری جشنواره بزرگ اقوام ایرانی نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور سوغات و هدایا و…از دیگر برنامه‌های انجام شده این اداره‌کل بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *