ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

همدان در نیمه نخست نوروز پذیرای ۳۳۰ هزار گردشگر بوده است

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی همدان از استقبال بی‌نظیر گردشگران از این استان خبر داد و گفت: همدان از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون پذیرای بیش از ۳۳۰ هزار گردشگر بوده است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، محسن معصوم علیزاده روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگاران اظهار کرد: این تعداد گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و طبیعی همدان بازدید کردند که بیشتر تردد در غارعلیصدر بود.

وی بیان کرد: همچنین اسکان موقت در اقامتگاه‌های همدان در این مدت به حدود ۵۰ هزار نفر رسید که در هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، بوم گردی‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرهای استان اقامت گرفتند.

معصوم علیزاده با اشاره به نظارت مستمر از مراکز گردشگری و رفاهی همدان در ایام نوروز گفت: تاکنون بیش از ۱۷۰ مورد بازدید نظارتی از این مراکز انجام شده است.

وی افزود: این بازدیدها از ۲۶ اسفندماه گذشته آغاز شده و شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی و خانه مسافرهای استان همدان است.

وی یادآور شد: محدودیتی برای اقامت مسافران نوروزی وجود ندارد و حتی در زمان‌های اضطراری نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم‌ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته‌های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه‌های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *