پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

ویژگی جالب و جدید اینستاگرام برای نوجوانان

اینستاگرام به تازگی نوجوانان و جوانانی که مشغول استفاده از برنامه هستند را از ساعت ۱۰ شب تشویق به خواب می‌کند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، اینستاگرام ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که به‌منظور کاهش وابستگی کاربران نوجوان به این شبکه اجتماعی طراحی شده است. با وجود این ویژگی، زمانی که یک نوجوان در اواخر شب بیش از ۱۰ دقیقه مشغول بررسی ریلزها یا پیام‌های شخصی باشد، اینستاگرام آن‌ها را تشویق می‌کند که برنامه را ببندند و بخوابند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، در ویژگی جدیدی اینستاگرام، کاربران نوجوان اعلامیه‌ای را با عنوان «وقت استراحت است؟» دریافت می‌کنند که در آن نوشته شده است «داره دیر میشه. در نظر بگیرید که اینستاگرام را برای شب ببندید.»

اینستاگرام در ایمیلی به TechCrunch تأیید کرد که این پیغام پس از ساعت ۱۰ شب نمایش داده خواهد شد. همچنین پیغام مربوط به این ویژگی به‌طور خودکار نمایش داده می‌شود و نمی‌توان آن را غیرفعال یا خاموش کرد. البته همیشه گزینه‌ای وجود دارد که با کمک آن نوجوانان می‌توانند پیغام نمایش داده شده را رد کنند و به استفاده از برنامه ادامه دهند.

تیک تاک در ماه مارس گذشته ویژگی مشابهی را ارائه کرده بود که به کاربران یادآوری می‌کند گوشی خود را کنار بگذارند و بخوابند.

تلاش‌های اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان پلتفرم خود

بنابراین، این جدیدترین ویژگی اینستاگرام محسوب می‌شود که با هدف کاهش زمان صرف‌شده نوجوانان روی این شبکه اجتماعی طراحی شده است. تاکنون این شرکت ویژگی دیگری با نام «Take a Break» را نیز معرفی کرده بود که به نوجوانان یادآوری می‌کرد که برای مدتی استراحت کنند. «Quiet Mode» نام ویژگی دیگری است که به نوجوانان اجازه می‌دهد تا نوتیفیکیشن‌های خود را بی‌صدا کنند و به دیگران اطلاع دهند که برای مدتی در دسترس نیستند.

همچنین این ویژگی جدیدی در حالی به اینستاگرام اضافه شده است که متا، شرکت سازنده آن در چند وقت گذشته با فشار زیادی برای محافظت از کودکان در پلتفرم خود مواجه شده است. ان شرکت قرار است در تاریخ ۳۱ ژانویه در سنا در مورد ایمنی کودکان شهادت دهد. مدیران ایکس، تیک تاک، دیسکورد و Snap نیز شهادت خواهند داد. انتظار می‌رود تا اعضای کمیته مدیران شرکت‌ها را در مورد ناتوانی پلتفرم‌هایشان در محافظت از کودکان آنلاین تحت فشار قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *