پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
جشنواره غذاهای بومی

برپایی چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان

 به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی برگزار می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی است و همچنین آگاه‌سازی و آموزش به افراد جامعه با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و اصلاح سبد غذایی آنها، آشنایی مخاطبان با اهمیت تغذیه و اصول صحیح آن و آشنایی جامعه با اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم، طبیعی و ارگانیک از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

امروزه در بیشتر خانواده‌ها مشکل استفاده بی‌رویه فست فود و ساندویچ را داریم که افراد خانواده در هر فرصتی به دنبال تهیه آن هستند و در سبد غذایی خانواده‌ها کمتر از غذای سالم و سنتی استفاده می‌شود؛ از این‌رو یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره ترویج غذاهای بومی و محلی توسط نسل جوان است تا افراد را دوباره به پخت غذاها و خورش‌های قدیمی که عطر و بوی زندگی می‌دهد، سوق دهد.

طبق اعلام آیین‌نامه این جشنواره، شرکت‌کنندگان باید صرفا دانشجوی دانشگاه زنجان بوده و غذاهای طبخ شده حتما باید بومی یا محلی باشد.

لازم به ذکر است، آیتم‌های داوری براساس کیفیت، هنر طبخ، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از مواد غذایی سالم، شیوه پخت و تزیین آشپزی خواهد بود. همچنین غذاها باید قبل از جشنواره در منزل و یا خوابگاه طبخ شده و در روز اختتامیه تحویل دبیرخانه جشنواره شود و مشخصات غذاهای طبخ شده و شرکت‌کنندگان می‌بایست ضمیمه غذاها باشد.

هرشرکت‌کننده با حداکثر سه نوع غذا در این جشنواره حضور خواهد یافت؛ لذا دانشجویان تا ۱۸ آذرماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کرده و مشخصات خود را به شماره ۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵ در فضای مجازی ارسال کنند.

گفتنی است، به نفرات اول تا سوم به ترتیب کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی، ۲۰ میلیون ریالی و ۱۰ میلیون ریالی و به ۷ برگزیده دیگر کارت هدیه ۳ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری دومین جشنواره غذاهای بومی سفره کردستان در سنندج

ثبت ملی ۲۷ اثر ناملموس از فرهنگ آشپزی گیلان

تدوین نقشه راه گردشگری خوراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *