ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

گردشگران سلامت از ایران استقبال مطلوبی نمی‌کنند

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: معرفی ضعیف ظرفیت های گردشگری سلامت کشور باعث شده است گردشگران سلامت کمترین استقبال را از ایران داشته باشند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در گفتگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا با اشاره به حضور فعالان حوزه گردشگری سلامت در نمایشگاه فیتور اسپانیا گفت: ما در نمایشگاه امسال ۱۶ غرفه داشتیم که ۲ غرفه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود و یکی از این غرفه‌ها به حوزه گردشگری سلامت اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ایران در حوزه سلامت یک از کشور‌های سرآمد است، افزود: ما در ایران هم خدمات حوزه سلامت را با هزینه کمتری انجام می‌دهیم و هم پزشکان متخصص زیادی داریم، اما یکی از مهم‌ترین مشکلات ما، عدم معرفی درست این حوزه است.

صوفی تصریح کرد: کسانی که در حوزه سلامت و توریسم درمانی کار می‌کنند، باید بیش از این تلاش کنند و فعالیت رسانه‌ای داشته باشند، بعید می‌دانم در منطقه کسانی باشند که خدمات هتلینگ ما را در حوزه گردشگری سلامت ارائه دهند، پزشکان ما در انواع تخصص به ویژه زیبایی و اورولوژی جزو بهترین‌ها هستند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان اینکه که متاسفانه ایران گردشگری سلامت را به خوبی معرفی نکرده، گفت: خیلی از کشورها نداشته های خود را خوب تبلیغ می کنند و ما داشته های خود را هم کم تبلیغ می کنیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه فیتور اسپانیا فرصت مغتنمی بود که ظرفیت ها و توانمندی های ما معرفی و تبلیغ شود، در این این راستا بیمارستان ها، هتل ها و آژانس هایی هم که در حوزه توریسم درمانی کار می کنند، باید بیشتر برای معرفی خدمات خود تبلیغات انجام دهند.

صوفی با تأکید بر اینکه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یکی از شرکت های زیر مجموعه خود را مکلف کرده تا با اولوبت در حوزه گردشگری سلامت کار کند، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت ها انجام شده و قرار است به زودی تبلیغات هم آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت مذاکراتی با هتل ها داشته و در تلاش است تا افرادی که از کشورهای مختلف نیاز به دارو، درمان و جراحی دارند و یا درمان شان در سایر کشورها گران تمام می شود را به  بیمارستان های فعال در حوزه گردشگری سلامت معرفی کند تا خدمات را با قیمت پایین تری در ایران دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *