ی٫ تیر ۱۷ام, ۱۴۰۳

توسعه گردشگری روستایی در خواف در دستور کار قرار دارد

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی خواف گفت: طرح های زیادی برای توسعه و رونق گردشگری روستایی داریم.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف گفت: امسال برنامه ریزی‌های خوبی برای روستا‌های هدف گردشگری این شهرستان انجام شده است.

محمود باعقیده با اشاره به فعال بودن سه اقامتگاه گردشگری در خواف، افزود: به زودی سه اقامتگاه دیگر نیز در این شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: خرگرد از مهمترین روستا‌های هدف گردشگری شهرستان، بنا‌های تاریخی منحصر به فردی دارد و دو اقامتگاه بوم گردی هم در این روستا فعالیت دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف از زوزن به عنوان یکی دیگر از روستا‌های هدف گردشگری نام برد و افزود: با توجه به اعتباری که فرماندار در سال گذشته اختصاص داد، تا حدودی وضعیت گردشگری بهتر شد و امسال هم مقرر شده که توسعه این روستا ادامه یابد.
وی در ادامه یادآور شد: گرچه پنج روستا برای هدف گردشگری معرفی شدند؛ اما تاکنون فقط دو روستای نیازآباد و خرگرد به تصویب رسیده و برای سه روستای دیگر که به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است، درنظر داریم با همکاری بنیاد مسکن، علاوه بر حفظ بنای تاریخی روستاها، آنها را بهتر از گذشته معرفی کنیم.

باعقیده خاطرنشان کرد: امسال دو تا سه روستایی که قابلیت و پتانسیل لازم جذب گردشگر را دارند، معرفی خواهند شد تا برای سال بعد گردشگر پذیر شوند و فعلاً برنامه‌های گردشگری را برای شهر نشتیفان و خواف به صورت متمرکز اجرایی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *