ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

تصاویری حیرت‌انگیز از گذشته و وضعیت کنونی دبی

امیرنشین دبی یکی از شهر هایی است که روزگاری تفاوت چندانی با یک بیابان بی‌آب و علف نداشت اما به مرور زمان به لطف برنامه‌ریزی های پی در پی به یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری جهان و ثروتمندترین شهر های خاورمیانه تبدیل شد.

در ادامه با توریسم‌اینترنشنال همراه باشید تا شمارا با وضعیت کنونی این شهر و گذشته بی رونقش آشنا کنیم.

۱. جاده شیخ زاید در سال ۱۹۹۰ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

بزرگراه اصلی شهر دبی و ابوظبی، جاده شیخ زاید طولانی ترین جاده در کشور امارات اسـت. ساخت این جاده عظیم درسال ۱۹۷۱ آغاز شده بودو تکمیل ان بیش از ۹ سال طول کشید. این شبکه جاده ای کـه در ان روزها بـه عنوان جاده دفاع شناخته می شد، اکنون توسط ساختمان ها و مناطق مهم شهر دبی از جمله برج های‌ امارات متحده عربی، پالم جمیرا و شهر دبی مارینا محدود شده اسـت.

۲. دبی مارینا در ۲۰۰۰ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

شهر دبی مارینا یک شهر کانال مصنوعی اسـت کـه در امتداد ۳ کیلومتری خط ساحلی خلیج فارس قرار دارد. این بنا با وارد کردن آب از خلیج بـه محل تعیین شده شهر دبی مارینا و ایجاد یک اسکله ساخته دست بشر ساخته شد. ساختمان‌های‌ نمادین مختلفی مانند اقامتگاه ساحلی جمیرا و مسجد الرحیم را در خود جای داده اسـت. شهر دبی مارینا کـه ادعا می کند بزرگترین مارینا ساخته دست بشر در جهان اسـت، کمک زیادی بـه شکل دادن بـه تاریخ شهر دبی کرده اسـت.

۳. دبی واترفرانت در سال ۱۹۵۴ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

انتظار می رفت کـه این زیبا بـه مناظر شهر دبی بزرگترین آب نما و ساخته دست بشر در جهان باشد. پروژه شهر دبی واترفرانت اساساً ترکیبی از کانال ها و همچنین یک مجمع الجزایر مصنوعی اسـت. ساخت این اسکله بـه طول ۸ کیلومتر کـه بـه موازات خط ساحلی فارس امتداد دارد، در فوریه ۲۰۰۷ آغاز شده بود، اما بـه دلیل بحران مالی کـه در ان زمان شهر دبی را تحت تأثیر قرار داد، در میانه راه بـه حالت تعلیق درآمد. بی شک این اسکله تصویری زنده از تاریخ شهر دبی را بـه تصویر می‌کشد.

۴. نهر دبی در سال ۱۹۵۰ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

نهر شهر دبی با تقسیم شهر بـه دو بخش اصلی ان – دیره و بر شهر دبی، بخش عمده ای از تاریخ شهر دبی را بـه خود اختصاص داده اسـت. این نخستین عنصری بود کـه قبیله بنی یاس، نخستین ساکنان شهر دبی را بـه این مکان کشاند. انها در قرن نوزدهم تمدن خودرا در نزدیکی منطقه نهر بور شهر دبی ساخته بودند و سلسله آل مکتوم را دراین شهر بـه وجود آوردند.

۵. فرودگاه دبی در سال ۱۹۶۰ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

فرودگاه شهر دبی درسال ۱۹۵۹ بـه مدیریت حاکم وقت شیخ راشد بن سعید آل مکتوم ساخته شد. در ان زمان یک باند ۱۸۰۰ متری داشت کـه از ماسه فشرده ساخته شده بود. طبق تاریخ شهر دبی بعد ها یک باند آسفالت و یک ایستگاه آتشنشانی بـه محوطه فرودگاه اضافه شد. امروزه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های‌ جهان اسـت.

۶. مرکز شهر دبی در سال ۲۰۰۰ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

درسال ۲۰۰۶؛ حدود یک چهارم جرثقیل های‌ جهان در ساخت سازه های‌ عظیمی کـه امروزه در شهر دبی می‌بینیم، مشغول بودند. تاریخ گردشگری شهر دبی نشان میدهد کـه زمانی کـه این ساختمان های‌ سر بـه فلک کشیده و درخشان راه اندازی شدند، گردشگران بیشتری بـه این شهر سرازیر شدند. و هنگامی کـه برج خلیفه بـه این مهمانی پیوست، شهر دبی بـه عنوان خانه بلندترین سازه ساخته دست بشر در جهان بـه شهرت رسید و سیل عظیمی از مسافران را از سراسر جهان برای دیدن این زیبایی عظیم بـه ارمغان آورد..

۷. برج ساعت دیره در سال ۱۹۶۹ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

برج ساعت مشهور شهر دبی درست در وسط دیره واقع شده اسـت ودر سال ۱۹۶۳ ساخته شده اسـت. این سازه چشمگیر در دروازه پل مکتوم قرار دارد کـه بـه نوبه خود بـه عنوان یک پیوند اساسی بین بر شهر دبی و دیره عمل می کند. در حالی کـه ممکن اسـت در ان زمان فقط توسط شن و ماسه و سازه های‌ توسعه نیافته احاطه شده باشد، این منطقه اکنون بـه یکی از رویداد های قطبی شهر دبی تبدیل شده اسـت کـه جوانان دوست دارند در ان رفت و آمد کنند. این برج ساعت مطمئناً نگاهی اجمالی بـه تاریخ شهر دبی دارد.

۸. مرکز تجارت جهانی دبی در سال ۱۹۸۰ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

ساخت و ساز در مرکز تجارت جهانی شهر دبی درسال ۱۹۷۷ آغاز شده بودو در ان زمان یک سازه تنها در کل این منطقه بود. این ساختمان ۳۹ طبقه در ان روزها بـه برج شیخ رشید مشهور بودو نقش مهمی در شکل دادن بـه تاریخ اقتصادی شهر دبی داشت.

۹. هتل شرایتون دبی کریک و برج ها در سال ۱۹۷۸ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

پس از این کـه دولت شهر دبی تصمیم گرفت این شهر را بـه یک مقصد توریستی جذاب تبدیل کند، تعدادی هتل در این جا شروع بـه کار کردند. هتل شرایتون شهر دبی کریک و برج ها یکی از نخستین هتل هایی بود کـه در شهر دبی ساخته شد و بـه همین دلیل اسـت کـه هنوز بـه عنوان یک مکان مشهور و بسیار محبوب برای اقامت در شهر دبی باقیمانده اسـت.

۱۰. مسجد جمیرا دبی در سال ۱۹۷۴ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

ساخت مسجد مشهور جمیرا تا سال ۱۹۷۶ آغاز نشده بودو تکمیل ان بیش از سه سال طول کشید. این مسجد خیره کننده بـه سبک سنتی فاطمی کـه در ابتدا در سوریه و مصر سرچشمه گرفته اسـت، ساخته شده اسـت. این مسجد سرانجام درسال ۱۹۷۹ دروازه های‌ خودرا باز کرد و از ان زمان بـه عنوان یک جاذبه گردشگری کلیدی در شهر تبدیل شده اسـت.

۱۱. داو کروز در سال ۱۹۵۰ در مقابل اکنون

تغییرات دیدنی دبی در 30 سال اخیر + عکس های قبل و بعد

در حالی کـه در ابتدا استفاده از قایق‌های‌ Dhow بـه استخراج ماهی از نهر محدود میشد، اکنون سهم بزرگی از گردشگری در شهر را هدایت میکند. ارائه سرگرمی و تفریح ​​بـه گردشگران، گشت و گذار با این قایق ها از جمله تفریحات مورد علاقه مسافرانی اسـت کـه وارد شهر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *