چ٫ تیر ۶ام, ۱۴۰۳

سد های کردستان، فرصتی بزرگ برای توسعه گردشگری

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ضمن اشاره به منظره بکر و زیبای سد های کردستان، خواهان توجه بیشتر مسئولان گردشگری به این ظرفیت بزرگ شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان این است که سرمایه‌گذاران واقعی و دارای اهلیت در تمامی بخش‌ها مشکل تأمین آب نداشته باشند، تصریح کرد: مشکلی در تأمین آب حوزه‌های کم مصرفی مثل گردشگری نداریم و این شرکت برای رفع موانع زیرساخت‌های گردشگری، آمادگی لازم را دارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشور‌های دنیا نیز سد‌ها و دریاچه‌های آنها از مهمترین قطب‌های گردشگری آن کشور محسوب می‌شوند و سالانه هزاران مسافر را به خود جذب می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: گردشگری و گذراندن اوقات فراغت به شیوه‌ای جدید، جزء جدایی‌ناپذیر جامعه صنعتی و حلقه‌ای مهم در بازتولید آن است.

آریانژاد افزود: استان کردستان با دارا بودن سد‌های متنوع و پرآب از قابلیت بسیار خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت به منظور جذب گردشگر برخوردار است؛ لذا ضرورت توجه به این منابع عظیم گردشگری در استان در جهت توسعه این صنعت، بیشتر احساس می‌شود.

وی گفت: ایجاد دهکده‌های سلامت، راه‌اندازی فستیوال‌های محلی و مسابقات و بازی‌های مردمی در نقاطی از دریاچه‌های پشت سد که به دور از هیاهو باشند، نیز می‌تواند یکی از اهداف قابل برنامه‌ریزی در گردشگری سد باشد.

آرش آریانژاد ضمن دعوت از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، جهت امر توسعه صنعت تورسیم و گردشگری در محل سدها، گفت: سرمایه‌گذاران گرامی اطمینان خاطر داشته باشند که موارد اداری برای عقد قرارداد جهت واگذاری لکه‌های تعیین شده در سد‌های استان برای امر گردشگری، با سهولت کامل صورت خواهد گرفت و می‌توان گردشگری اکوتورسیم و درمانی را فعال نمود.

سد‌ها دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند، برخی برای آب شرب و بعضی دیگر برای مصارفی، چون کشاورزی هستند؛ در نتیجه فعالیت‌های آنها متفاوت است و باید این حساسیت‌ها نیز در مطالعات لحاظ شود. ایران سومین کشور سدساز دنیاست و به دلیل کم‌آبی، مهم‌ترین اهداف سازندگان سد‌ها در وهله اول مهار سیلاب‌ها و ذخیره آب‌های سطحی جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت و در کنار آن تولید برق و جدیداً نیز توسعه گردشگری می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *