ی٫ تیر ۱۷ام, ۱۴۰۳

سمنان می‌تواند با همکاری بخش خصوصی و دولت به یک برند گردشگری تبدیل شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: همکاری دولت و بخش خصوصی یکی از راهکار های موثر در تبدیل استان به یک برند گردشگری است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال،علی‌اصغر جمعه‌ای روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: وحدت، انسجام‌ یکپارچگی دولت و بخش خصوصی موجب هم‌افزایی می‌شود که این همکاری توسعه و برند سازی استان سمنان را در سطح استانی، ملی و بین‌المللی به همراه دارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان افزود: با توجه به وجود زمینه فراهم‌شده برای توسعه گردشگری، بستره‌ای‌های موجود و وجود ظرفیت‌های گردشگری فوق‌العاده در استان سمنان با برند سازی آن می‌توانیم جذب و ماندگاری مسافران را در استان سمنان چند برابر کنیم.

علی‌اصغر جمعه‌ای گفت: هماهنگی ایجادشده میان اراده کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بخش خصوصی قابل‌توجه است.

او افزود: شناخته شدن و شناساندن گردشگری استان سمنان با برگزاری دوره‌های آموزشی، جذب سرمایه‌گذار، فرهنگ‌سازی، ایجاد زیرساخت‌های لازم یکی از اهداف این کمیسیون است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: به دلیل کمبود زیرساخت‌های بخش گردشگری در استان ازجمله هتل‌ها، به‌سرعت در حال از دست دادن فرصت‌های جذب گردشگر و عقب ماندن از کشورهای منطقه هستیم که با همراهی دولت و بخش خصوصی، این توان را داریم که مشکلات را در این بخش حل کنیم.

علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: ایجاد زمینه مطالبات از مقامات استانی و کشوری ازجمله کارکردهای این کمیسیون است که می‌تواند راهگشای گردشگری استان سمنان باشد.

او گفت: گردشگری یک صنعت پرسود و با کمترین میزان آلایندگی و مصرف آب است که می‌تواند رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و … را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *