ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳
جشن آب تایلند

شرکت در جشن آب تایلند

کشور تایلند کشور زیبای با مردمی بسیار شاد می باشد که هر ساله شاهد فستیوال های مختلفی  می باسد که یکی از آن ها جشن آب می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جشن آب تایلند یکی از محبوب ترین جشن های این کشور به شمار می رود که هر سال در به مدت سه روز در ماه آوریل (فروردین) برگزار می گردد.در این قسمت از لحظه آخر گردشگران عزیز تور تایلند را با تاریخ دقیق جشن آب در تایلند آشنا خواهیم ساخت.

معرفی جشن آب تایلند

در واقع جشن آب تایلند به Songkran مشهور می باشد که به زبان تایلندی به معنای تغییر مکان و حرکت کردن نیز است که علت نام گذاری آن به دلیل حرکت خورشید در منطقه البرج می باشد. جالب است بدانید مردم تایلند جشن آب را مقدس می دانند و معتقدند با پاشیدن آب تمام بد اقبالی ها از آن ها شسته و خوش یمنی به همراه دارد.در روز جشن آب تمامی اعضای خانواده در کنار همدیگر جمع می شوند تا با ریختن آب معطر بر روی دست و پای بزرگتران احترام خود را نسبت به آن  ها نشان دهند و در مقابل طلب دعا و خوشبختی از آن ها بخواهند.در بعد از ظهر جشن آب پس از شستن بودا و ادای احترام به وی تمامی مردم تایلند از پیر و جوان به خیابان می روند و به روی هم آب و می پاشند. در واقع تاریخ دقیق جشن آب در تایلند به مدت سه روز در تمامی شهر های بزرگ تایلند نظیر پاتایا ، پوکت ، سامویی و بانکوک برگزار می گردد.البته لازم به ذکر است این جشن هیجان انگیز در بعضی از شهر های تایلند تا یک هفته به طول می انجامد.
برگزاری جشن آب تایلند
در تمامی مدت برگزاری این جشن همه ی مراکز دولتی و ادارات تعطیل می باشد اما فروشگاه ها ، مراکز تفریحی و رفاهی در تمام شهر های تایلند به صورت شبانه روزی باز و به توریست ها خدمات رسانی می کنند. مسافران عزیز تور تایلند که قصد دارند در در این جشن شرکت کنند توجه کنند که تاریخ دقیق جشن آب در تایلند در تاریخ ۱۳ الی ۱۵ آوریل مصادف با ۲۴ الی ۲۶ فروردین ماه برگزار می گردد که مسافران می توانند تاریخ سفر خود را به گونه ای برنامه ریزی کنند تا بتوانند در این جشن هیجان انگیز شرکت کنند. جشن آب تایلند درست زمانی که هوا رو به گرمی می رود شروع می شود که زمان مناسبی برای آب بازی است که با این کار شما را درست به زمان کودکیتان بر می گرداند اگر آمادگی این را دارید که در این جشن خیس شوید و با مردم تایلند و توریست ها آب بازی کنید حتما به شما پیشنهاد می کنیم در این جشن شرکت و اوج هیجان و لذت را تجربه نمایید.
قابل توجه گردشگران عزیز ، بزرگ ترین مراسم جشن آب تایلند در Chiang Mai  بر پا می گردد که در این روز مجسمه های مقدس را از معابد بیرون می آورند و همه در این مراسم می توانند در مراسم رژه با احترام و ظرافت بر روی دست و پای مجسمه های بودا آب بریزد.یکی از دلایل مشهوریت Chiang Mai افرادی هستند که در بانکوک و شهر های اطراف کار می کنند که در این جشن این فرصت را دارند که به شهر خود بازگشته و جشن آب را در کنار دوستان و خانواده های خود جشن بگیرند.

D