ی٫ تیر ۱۷ام, ۱۴۰۳

کاخ توپکاپی ترکیه شب ها نیز میزبان گردشگران خواهد بود

کاخ تاریخی توپکاپی ترکیه که یکی قدمت آن به دوران عثمانی بازمی‌گردد و با نگهداری از آثار تاریخی ارزشمند اسلامی میان گردشگران مشهور شده است؛ در های خود را در ساعاتی از شب نیز به روی گردشگران باز خواهد کرد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، کاخ توپکاپی استانبول شرایط بازدید شبانه گردشگران را فراهم کرده است. برای اولین بار در تاریخ ۳۰ ژوئن، این کاخ درهای خود را شب‌ها به روی بازدیدکنندگان باز کرد. بازدیدها هر شنبه شب از ساعت ۹ تا ۱۱ شب برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان در دو گروه به تماشای کاخ می‌پردازند.

در طول این تور، بازدیدکنندگان می‌توانند از اتاق شورای امپراتوری (Divan-i Humayun)، دادگاه امپراتوری (Kubbealti) و گالری ساعت‌های قصر واقع در حیاط دوم دیدن کنند. همچنین بخش‌هایی از حرامسرا، اتاق تدارکات، اتاق بقاع متبرکه، عمارت فاتح و نمایشگاه خزانه‌داری در حیاط سوم کاخ توپکاپی نیز پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. در این تور، آثار مشهور جهان از جمله الماس خاشقجی، خنجر توپکاپی و تخت طلایی نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این تور، نمای شهر از باغ آلاچیق‌ها در آخرین حیاط کاخ است که در اولین تور شبانه کاخ مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

قیمت بلیط تورهای شبانه با قیمت بازدید روزانه متفاوت است. هزینه بازدید شبانه برای شهروندان ترکیه ۱,۰۰۰ لیر و برای گردشگران خارجی ۵,۰۰۰ لیر تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *