چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

استقرار راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی قزوین

همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی استان قزوین به منظور راهنمایی گردشگران و پاسخ به سوالات آنها مستقر می شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، پس از حدود ۲ سال رکود در صنعت گردشگری با بهبود شرایط و بازگشایی بنا‌های تاریخی استان قزوین، راهنمایان گردشگری برای استقبال از میهمانان نوروزی، در این اماکن مستقر می‌شوند.

نادر محمدی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری قزوین گفت: در قزوین حدود ۸۰ راهنما دارای کارت راهنمای تاریخی، فرهنگی و طبیعت‌گردی داریم که تحت نظارت تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان مشغول به فعالیت هستند و متاسفانه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه گردشگری مانند سایر راهنمایان در سراسر کشور آسیب‌های شغلی زیادی را متحمل شدند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت راهنمایان گردشگری شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته و بسیاری از آن‌ها از حرفه خود فاصله گرفتند که امیدواریم با شروع تعطیلات نوروزی و رونق گردشگری شاهد بازگشت آن‌ها باشیم.

محمدی تصریح کرد: برای ایام نوروز راهنمایان گردشگری استان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز در همه اماکن تاریخی قابل بازدید و تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر قزوین، مناطق الموت و طارم و شهرستان‌های تابعه مستقر خواهند شد و در خصوص پیشینه تاریخی آثار، فرهنگ، آداب و رسوم توضیحاتی را به گردشگران ارائه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *