ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

افزایش ۱۴۰ درصدی رزرو بلیط هواپیما به اسپانیا

کاهش محدودیت های سفر ناشی از همه گیری ویروس کرونا، صنعت گردشگری در اسپانیا را به میزان زیادی رونق بخشیده است، این در حالی است که ظهور سویه جدید، تحت عنوان امیکرون می تواند رشد این روند را مجددا نزولی سازد.

 

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از رویترز داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که تعداد گردشگران خارجی که به اسپانیا می‌آیند در ماه اکتبر نسبت به ماه مشابه سال قبل پنج برابر شده و به ۵.۱۳ میلیون نفر رسیده است و کاهش محدودیت‌های سفر باعث تشویق بیشتر به این کشور شده است.

 

با این حال، این ارقام در اکتبر ۲۰۱۹، زمانی که ۷.۵۹ میلیون خارجی به اسپانیا سفر کردند، حدود یک سوم کاهش یافت. این رقم مطابق با انتظارات وزیر گردشگری ریس ماروتو بوده است. او در ماه نوامبر گفت که گردشگری در سه ماهه چهارم به ۶۶ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بهبود یافته است.

 

در سال ۲۰۲۰، دولت‌ها در اروپا محدودیت‌های شدید مسافرتی را برای مهار عفونت ناشی از ویروس کرونا اعمال کردند، اگرچه نوع جدید Omicron برای ماه‌های آینده ابهاماتی را در صنعت ایجاد کرده است.

 

وزیر ماروتو گفته بود که بازگشایی پروازهای تجاری به ایالات متحده در اوایل نوامبر به بهبود صنعت گردشگری در سه ماهه چهارم کمک می کند. سرویس رزرو آنلاین سفر هم ظرف چند هفته پس از آن اعلامیه، جهش رزرو پروازها به اروپا را ثبت کرد. در بیانیه ای آمده است:

 

رزروها برای سفر به اروپا از ایالات متحده نسبت به مدت مشابه یک ماه قبل ۱۴۰ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ ۱۱۰ درصد افزایش یافته است. گفته می شود که اسپانیا بعد از فرانسه و قبل از بریتانیا به عنوان مقصد اروپایی برای گردشگران آمریکایی در رتبه دوم قرار دارد.

 

در اسپانیا گردشگری حدود ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است و گردشگران در ماه اکتبر در مجموع ۵.۵۹ میلیارد یورو (۶.۳۳ میلیارد دلار) هزینه کرده اند که این رقم از حدود ۸۶۴ میلیون یورو در ماه مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است اما همچنان بسیار کمتر از ۸.۳۲ میلیارد یورو هزینه شده در اکتبر ۲۰۱۹ برآورد شده است. 

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *